سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مجله پربازدیدها


کولرهای گازی در نقاط مختلف کشور مورد استفاده قرار می گیرند، این کولرها مزایا و معایبی دارند. در این پست از وبلاگ خبری و آموزشی فروشگاه اینترنتی میهن هنر می خواهیم اطلاعات جالبی در مورد این کولر به شما بگوییم. می توانید باورهای غلط در مورد این کولر را در مقاله زیر بخوانید و فواید آن را بدانید. پس از مطالعه این مقاله، می توانید تصمیم نهایی را برای خرید آن بگیرید.

تهویه کننده هوا

با گرم شدن هوا همه به فکر استفاده از کولر می افتند و کولر گازی یکی از پرکاربردترین کولرها است. حتی از کولر گازی در مناطق سرد زمستان در تابستان استفاده می شود. باید بپذیریم که هر خانه ای به تهویه مطبوع نیاز دارد. هوای خنک و پیشگیری از گرمازدگی - مردم در فصل گرما از کولر استفاده می کنند. بسته به نوع مایع خنک کننده، مصرف برق آن متفاوت است. دو نوع کولر آبی و کولر گازی وجود دارد که هر کدام با توجه به منطقه مورد استفاده قرار می گیرند، معمولا کولر آبی در مناطق گرم و خشک استفاده می شود.

برخی از افراد فکر می کنند کولر گازی گرانتر از کولر آبی است که اشتباه است. اگر قصد خرید کولر آبی 6000 را دارید، تقریباً به همان مبلغی که برای کولر گازی پنجره ای پرداخت می کنید، پرداخت خواهید کرد. بنابراین بهتر است تعصب نداشته باشید و با پرکردن اطلاعات خود وارد بازار شوید. اگر قصد خرید کولر گازی را دارید باید به نکاتی توجه کنید. در مورد خرید کولر گازی به نکات مهمی اشاره می کنیم. در مرحله اول به مقایسه کولرهای آبی و گازی می پردازیم.

کولر گازی بهتر است یا کولر آبی؟

به دلیل تفاوت در اکوسیستم های روی زمین، دمای هوا در حال افزایش است. این مشکل به این معناست که استفاده از کولرهای آبی دیگر مانند گذشته قادر به رفع نیاز مردم نیست. آبگرمکن ها در مناطق خشک و گرم استفاده می شوند زیرا با افزایش سطح رطوبت خنک می شوند. یکی از نقاط ضعف آبگرمکن ها خنک کنندگی محدود آنهاست، به این معنی که حتی در صورت خشک شدن هوا با افزایش دمای هوا، آبگرمکن قادر به خنک سازی منطقه نخواهد بود.

یکی از مشکلاتی که کشور ما را به طور جدی تهدید می کند مشکل کم آبی است. در 10 تا 20 سال آینده با کمبود شدید آب مواجه هستیم. این بحران یکی از سخت ترین دوران زندگی در ایران است زیرا هزینه تصفیه آب بسیار بالاست.

با توجه به ظرفیت، هر کولر آبی به طور متوسط ??بین 30 تا 45 لیتر در ساعت آب مصرف می کند. این آمار به صورت میانگین درج شده است و آب مصرفی زیاد به نظر می رسد. علاوه بر مصرف آب، مصرف برق را نیز باید در نظر گرفت. میانگین مصرف برق یک کولر آبی بسته به ظرفیت حدود 500 تا 900 وات در ساعت است. این در حالی است که یک کولر گازی 24000 با مصرف کلاس A+ می تواند یک واحد مسکونی به طول 75 متر را خنک کند که حدود 2000 وات برق مصرف می کند. در ساعات غیر اوج مصرف این رقم به 300 وات کاهش می یابد.

هنگامی که از کولر آبی برای یک واحد اداری یا مسکونی که دارای بخش های مختلف است استفاده می شود، کنترلی در دست کاربر نخواهد بود، به این معنی که در صورت استاندارد نمی توان در هنگام استفاده از کولر آبی تعیین کرد که کدام بخش خنک تر است. ، برای هر فضایی که نیاز به تهویه دارد یک فلپ جداگانه در نظر بگیرید. می توانید شیرهای هر بخش را به طور جداگانه مشاهده کنید. مصرف برق چیلر گازی به دلیل داشتن محفظه های مختلف بسیار کمتر از چیلر آبی است. به طور کلی میزان انرژی مصرفی کولر گازی بسته به محل نصب، سرویس و نگهداری می تواند متفاوت باشد.

اگر بخواهیم به یکی دیگر از مشکلات چیلر آبی اشاره کنیم باید بگوییم که چیلر آبی از هوای بیرون برای سرمایش استفاده می کند. این امر باعث آلودگی زیادی در خانه می شود. از جمله این آلاینده‌ها می‌توان به انواع ویروس‌ها، باکتری‌ها، ذرات عامل حساسیت‌زا و غیره اشاره کرد. این مشکل اصلا در کولر گازی نیست. کولرهای موجود در بازار فیلترهای هوای مختلفی دارند که از آلودگی شهری جلوگیری می کند.

یکی از تفاوت های آبگرمکن گازی و آبگرمکن عدم وجود ترموستات در سیستم کنترل آب است. تهویه مطبوع وقتی دمای محیط است نمی تواند کار کند از آنجایی که آب خنک کننده باید در دمای ثابت نگه داشته شود و به طور خودکار خاموش شود، باعث بیماری های مختلفی مانند سرماخوردگی می شود. حالا پس از مطالعه این مطالب، این شما هستید که تصمیم می گیرید کولر آهنی مناسب است یا کولر آبی.

امروزه انواع مختلفی از کولر گازی در بازار وجود دارد که هر کدام دارای تکنولوژی خاص خود هستند و این بدان معناست که از دیدن مشخصات آن شگفت زده خواهید شد. فناوری های پیشرفته در برخی از خنک کننده ها مانند ال جی می تواند مصرف برق شما را تا 60 درصد کاهش دهد. یکی دیگر از ویژگی های این کولرها قابلیت اسکن هوشمند با استفاده از فناوری سنسور هوشمند است. این باعث می شود انرژی حدود 13 درصد کاهش یابد. هنگامی که سیستم دستگاه یک اتاق خالی را تشخیص می دهد، به طور خودکار و هوشمند ظرفیت خنک کننده داخلی را کاهش می دهد و اجازه می دهد تا دمای داخلی تقریباً 20 درجه سانتیگراد افزایش یابد و این میزان مصرف انرژی را کنترل می کند.

تمامی امکانات به کار رفته در این کولر برای آن است که شما یک زندگی راحت را تجربه کنید. ال جی در ساخت کولرهای گازی خود از فناوری جدیدی استفاده کرده است. این شرکت سه میلیون یون پلاسمستر تولید می‌کند که با ایجاد یون‌های مثبت و منفی محیط را تحت فشار قرار می‌دهد و همچنین دارای سیستم بوی‌زدایی است که بوهای نامطبوع را کاهش می‌دهد. فیلتر استفاده شده در کولر گازی ال جی حساسیت به ذرات معلق در هوا را کاهش می دهد و باکتری ها را از بین می برد. با پیشرفت تکنولوژی به کار رفته در کولرهای گازی، استفاده از این نوع کولرها سازگار با محیط زیست و هزینه کمتری است.

البته باید بحران کم آبی و آلودگی هوا را جدی بگیریم، اگر این را در نظر نگیریم در آینده ای نه چندان دور با بحران کم آبی و خشکسالی مواجه خواهیم شد. حساس بودن نسبت به این موضوع وظیفه همه اقشار جامعه است.
 تعمیرات کولر گازی تهران را به تهران سرویس کاران بسپارید.

انواع کولر گازی

کولر گازی انواع مختلفی دارد و هر کدام ممکن است فاکتورهای متفاوتی داشته باشند که در صورت تمایل به خرید بهتر است به نکات زیر توجه کنید:

زمان استفاده از کولر - افراد ساکن در منطقه برای استفاده از کولر - کاربری مکان - تعداد پنجره های موجود - اندازه منطقه

در ایران تهویه مطبوع در 5 مدل زیر وجود دارد که عبارتند از:

کولر گازی اسپلیت تک پنل - کولر گازی اسپلیت چند پنل - کولر گازی اسپلیت کنجی - کولر گازی پرتابل - کولر گازی پنجره ای - کولر گازی ثابت - کولر گازی اسپلیت کنسولی سقف پایین - کولر گازی اسپلیت سقفی - کولر گازی اسپلیت کانال نرم کننده - سیستم پیشرفته