سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مجله پربازدیدها


امروزه رشته علوم تجربی یکی از پرطرفدارترین رشته های تحصیلی در رشته فعلی است. بسیاری از دانشجویان دلایل مختلفی برای ورود به رشته علمی کاربردی دارند. از مهمترین این دلایل می توان به بازار کار و فرصت های خالی مناسب با زیر مجموعه های علمی کاربردی اشاره کرد. ناگفته نماند که انتخاب رشته باید بر اساس علایق و توانایی های دانشجویان باشد. این علاقه و توانایی در مرحله بعدی ادامه تحصیل یعنی رفتن به دانشگاه و انتخاب رشته تحصیلی نقش مهم تری خواهد داشت. پس بهتر است داوطلبان با آمادگی و آگاهی کامل در آزمون علمی عملی حاضر شوند تا در کسب رتبه مناسب در رشته مورد علاقه موفقیت بیشتری داشته باشند. در این مقاله به راهنمایی عملی آزمون پرداخته شده و اطلاعات مفید و ضروری در مورد آن گردآوری و تحلیل می شود. مطالب ارائه شده در این مقاله می تواند برای داوطلبان کنکور علوم عملی بسیار مفید باشد و می توانند از آن استفاده کنند.



ویژگی های تلاش کنکور علوم 1402

به نظر می رسد یکی از بارزترین ویژگی های آزمون علوم تجربی، محبوبیت آن باشد. به جرات می توان گفت آزمون علوم تجربی اختصاصی ترین آزمونی است که در بین متقاضیان دانشگاه برگزار می شود. هر ساله بر تعداد داوطلبان و ثبت نام در رشته علوم تجربی افزوده می شود. البته حرکت داوطلبان به سمت گروه علوم تجربی سوال عجیبی نیست. با توجه به ضمانت نامه موجود برای فارغ التحصیلان علوم تجربی، دور از انتظار نیست که دانشجویان رشته تجربی را برای ادامه تحصیل انتخاب کنند.

از طرفی بازار کار که برای فارغ التحصیلان رشته های دیگر چندان مناسب نیست، باعث می شود والدین بخواهند فرزندانشان رشته تجربی را به عنوان رشته تحصیلی انتخاب کنند. اما در شرایط کنونی رقابت زیاد داوطلبان کنکور رشته علوم تجربی برای ورود به دانشگاه ها غیر قابل انکار است. با این توصیف افرادی که قصد کسب نمره قبولی برای ورود به دانشگاه دولتی را دارند به تلاش و پشتکار مضاعف و همچنین برنامه ریزی دقیق نیاز دارند.

اطلاع از زمان ثبت نام آزمون های مهندسی یکی از موضوعات مهمی است که داوطلبان آزمون های مهندسی نباید از آن غافل شوند. تمامی داوطلبان کنکور طبیعی می توانند در صورت داشتن شرایط خاص هر ساله در ابتدای بهمن ماه ثبت نام کنند. داوطلبان می توانند به صورت آنلاین ثبت نام کنند و در صورت لزوم اطلاعات ثبت نام خود را ویرایش کنند.

شرایط ثبت نام در آزمون علوم پژوهشی بسیار مهم است. زمان انجام تحقیقات علمی دهه اول تیرماه خواهد بود. داوطلبان موفق می توانند در زمان مشخصی رشته را انتخاب کنند.

لازم به ذکر است داوطلبان آزمون علوم تجربی باید کلیه اطلاعات دقیق مربوط به آزمون را از سایت سازمان سنجش دریافت کنند. ثبت نام آزمون علوم تجربی، انتخاب رشته آزمون علوم تجربی و اعلام نتایج آزمون علوم تجربی در سایت سازمان سنجش sanjesh.org در دسترس خواهد بود. داوطلبان برای ثبت نام در آزمون علوم تجربی باید هزینه ثبت نام را پرداخت کنند. هزینه را نیز می توان به صورت آنلاین با استفاده از کارت اعتباری پرداخت کرد که در سایت سانسا انجام می شود.

داوطلبان هنگام شرکت در آزمون علوم تجربی باید کارت ورود به جلسه خود را به همراه داشته باشند. زمان صدور کارت ورود به جلسه از چند روز قبل از برگزاری آزمون آغاز می شود. دفترچه راهنمای آزمون های علمی تجربی نیز در سایت سازمان سنجش قرار خواهد گرفت.

 

1402 نکته برای امتحانات ریاضی و فیزیک

امروزه انتخاب محل تحصیل در مدرسه به دغدغه اصلی دانش آموزان تبدیل شده است. از آنجایی که رشته تحصیلی نقش بسیار مهم و موثری در آینده دانش آموزان دارد، بهتر است با توجه به دانش و مهارت دانشجویان آن را انتخاب کنید. یکی از مهم ترین نکات در انتخاب رشته این است که داوطلبان باید در این امر از فرزندان خود حمایت کنند و از تحمیل حوزه های مورد علاقه خود به فرزندان خودداری کنند. پس از اینکه دانش آموزان محل تحصیل خود را انتخاب کردند و گواهی فارغ التحصیلی خود را دریافت کردند، نوبت به امتحان ورودی می رسد. یکی از با ارزش ترین رشته های تحصیلی در رشته خود، رشته ریاضی و فیزیک است. داوطلبان رشته های ریاضی و فیزیک باید برخی از اصول آن را بدانند و در کنکور و اطلاعات کامل شرکت کنند تا برای کنکور آماده شوند. در این مقاله به تمامی کنکورهای ریاضی فیزیک از 0 تا 100 پرداخته شده و جزئیات آن ها تحلیل شده است.



برنامه امتحان ریاضی فیزیک 1402

در سال های کنکور رشته های ریاضی و فیزیک نسبت به سال های گذشته تعداد داوطلبان کمتر بود. به نظر می رسد دلیل این امر حرکت متقاضیان به سمت رشته ای با بازار کار و درآمد مناسب برای گروه آزمایشی آزمایشی باشد. اما بنا به دلایلی بسیاری از متقاضیان علاقه مند به ادامه تحصیل در یکی از رشته های ریاضی و فیزیک هستند و در واقع رقابت شدیدی بین شرکت کنندگان وجود دارد.

منابع و برنامه ریزی درسی و مطالعه برای امتحانات ریاضی و فیزیک به داوطلبان کمک می کند تا به اهداف خود برسند. مهمترین چیزهایی که یک سیستم خوب می تواند داشته باشد عبارتند از:

خواب و استراحت کافی: خواب و استراحت کافی از مسائلی است که داوطلبان کنکور نباید از آن غافل شوند. مطالعه و تمرین اگر با حوصله و سلامت انجام شود موثر خواهد بود.

اختصاص زمان کافی به دروس عمومی و تخصصی: دروس عمومی به اندازه دروس تخصصی مهم و با کیفیت هستند. بنابراین بهتر است متقاضی آموزش عمومی و اختصاصی را در طرح در نظر بگیرد.

تنوع برنامه: هر داوطلب شرایط و تجربیات زندگی متفاوتی دارد، بنابراین آمادگی آزمون ورودی ریاضی و فیزیک برای همه داوطلبان قابل استفاده نیست. طرح باید با توجه به شرایط خاص هر نامزد نوشته شود.

انعطاف پذیری برنامه ربزی: در برنامه ریزی ها باید امکان وقوع هر اتفاقی در نظر گرفته شود. بنابراین، گاهی اوقات ممکن است آنطور که نوشته شده باشد. بنابراین انعطاف پذیری یکی از مهمترین ویژگی های یک برنامه خوب است.

در صورت لزوم برنامه‌ها را تغییر دهید: وقتی برنامه‌ای درست کار نمی‌کند و به جای پیشرفت، عقب‌نشینی می‌بینیم، بهتر است رویکرد جدیدی در پیش بگیریم.

ارزیابی و جمع بندی: نتیجه بررسی موضوعات مورد مطالعه باعث ارزشمندتر شدن مطالعه می شود. به داوطلبان توصیه می شود در پایان هر آزمون آن را بررسی کنند. جمع بندی نهایی یکی از اصول اساسی برنامه ریزی مطالعاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

 

یکی از موارد مهمی که داوطلبان باید در نظر داشته باشند، تاریخ ثبت نام و همچنین زمان بندی آزمون ریاضی است. زمان ثبت نام آزمون ریاضی سالی یک بار از اوایل بهمن ماه شروع می شود. داوطلبانی که مایل به شرکت در کنکور هستند می توانند در مقطع دیپلم و کارشناسی خود در یکی از گروه های ریاضی، علوم تجربی و علوم انسانی ثبت نام کنند. البته داوطلبان می توانند علاوه بر این سه گروه در آزمون هنر و آزمون زبان خارجی نیز از این فرصت استفاده کنند.

کنکور در نقاط مختلف با برنامه ریزی متفاوتی در ده سال اول تیرماه برگزار می شود. داوطلبانی که در این آزمون ها به رقابت می پردازند و پس از اعلام نتیجه می توانند رتبه و نمره خود را ببینند و با توجه به رتبه خود انتخاب کنند.

یکی از عوامل مهمی که باید در نظر گرفت تاثیر معدل در آزمون های سراسری در رشته های مختلف است. تلاش برای کسب نمرات بهتر در مدرسه می تواند تاثیر مثبتی بر نتایج آزمون سراسری داشته باشد. به این ترتیب میانگین مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی داوطلب بهتر است.



مشاوره کنکور انسانی سال 1402

علوم انسانی در کنار سایر رشته های علوم نظری یکی از پرطرفدارترین رشته ها در بین دانشجویان است. رشته علوم انسانی یکی از سخت ترین رشته هاست اما پرکاربرد است و برای فارغ التحصیلان موفق بازار کار دارد. یکی از موارد مهمی که متقاضیان علوم انسانی باید در نظر بگیرند وجود علاقه و استعداد در یک رشته شغلی مرتبط با علوم انسانی است. دانشجویان تشویق می شوند که رشته تحصیلی خود را بر اساس روحیه و دانش بهتر انتخاب کنند. از طرفی انتخاب رشته در دوران تحصیل کافی نیست، انتخاب رشته در مقطع دانشگاهی یکی از موضوعات مهم و جدی برای متقاضیان خواهد بود. به این ترتیب به آزمون شوندگان توصیه می کنیم که بیدار شوند و با آگاهی رشته خود را انتخاب کنند و راه را برای ورود به دانشگاه هموار کنند. با توجه به نیاز مطرح شده، در این مقاله به مشاوره کنکور انسانی و اینکه چه باید کرد و چه نباید کرد پرداخته شده است.

 

 

کنکور اتحادیه 1402

برنامه ریزی آزمون علوم انسانی اگر به درستی و با توجه به شرایط و شرایط هر داوطلب انجام شود، می تواند به نتایج خوبی منجر شود. شاید یکی از راه های برنامه ریزی یک برنامه مناسب کمک گرفتن از یک مشاور تحصیلی یا افرادی باشد که در سال های گذشته موفق بوده اند. به هر حال در هر برنامه آموزشی نکات مهم و ضروری وجود دارد:

استراحت و خواب کافی

آشنایی خوب با منابع کنکور

از مطالعه پراکنده خودداری کنید و منبع ثابتی را برای مطالعه انتخاب کنید

آشنایی با زیر گروه های گروه علوم انسانی

اولویت با موضوعات مورد مطالعه با توجه به علایق فردی است

یکی از دغدغه های اصلی داوطلبان کنکور انسانی نحوه مطالعه سوالات کنکور است. به طور کلی در کنکور انسانی با سه نوع سوال مواجه هستیم. این نوع طرح سؤال شامل سؤالات عمومی و اختصاصی است:

سوالات دشوار: حدود 20 تا 30 درصد از تمام سوالات پوشش داده شده است.

سوالات متوسط: حدود 40 تا 60 درصد از کل سوالات را پوشش می دهد.

سوالات آسان: شامل 20 تا 30 درصد از کل سوالات است.

تاثیر سوابق تحصیلی بر نتایج کنکور یکی دیگر از دغدغه های داوطلبان و یکی از سوالات رایج آنهاست. در مورد تاثیر سوابق تحصیلی بر نتایج آزمون های عمومی نیز باید گفت که نمرات نهایی داوطلبان 30 درصد تحت تاثیر قرار می گیرد. بنابراین تمرکز بر نمرات تحصیلی در حین تحصیل می تواند آینده ای عملی برای داوطلبان داشته باشد.

داوطلبان توجه داشته باشند که برای شرکت در آزمون ورودی رشته انسانی باید در ابتدای بهمن ماه ثبت نام کنند. ثبت نام در آزمون دسترسی به علوم انسانی از طریق سایت سازمان سنجش و پس از پرداخت هزینه ثبت نام امکان پذیر خواهد بود. زمان آزمون علوم انسانی دهه اول تیرماه خواهد بود. داوطلبان به غیر از کنکور کارشناسی ارشد رشته انسانی می توانند در آزمون ورودی رشته هنر و یا آزمون ورودی زبان خارجی به عنوان رشته شناور نیز شرکت کنند.

کارت ورود به جلسه آزمون علوم انسانی، دفترچه راهنمای آزمون ورودی علوم انسانی و اعلام نتایج آزمون ورودی علوم انسانی هر از گاهی در سایت Sanjesh.org در دسترس خواهد بود. شرایط ثبت نام آزمون علوم تجربی نیز از موارد مهمی است که دانش آموزان با مطالعه دفترچه راهنمای ثبت نام می توانند با آن آشنا شوند.

 

 

نکاتی برای کنکور زبان های خارجی 1402

آزمون زبان خارجی یکی از آزمون هایی است که بستر مناسبی را در اختیار داوطلبان قرار داد. آزمون زبان های خارجی محبوبیت زیادی به دست آورده است زیرا برای دانش آموزان تقریباً همه رشته ها آزاد است. اما ثبت نام و شرکت در آزمون زبان خارجی مهم نیست، بلکه شرکت در آزمون طبق برنامه ریزی های تهیه شده و برنامه ریزی شده الزامی است. زیرا تسلط بر مبانی و محتوای آزمون های مختلف زبان خارجی تاثیر مثبت و مفیدی بر نتایج امتحانات دارد. یکی دیگر از جنبه های مثبت آزمون زبان خارجی این است که دانش آموزان می توانند علاوه بر دروس اصلی، شانس خود را برای قبولی در این آزمون نیز محک بزنند. از این رو بهتر است کسانی که قصد نوشتن آزمون زبان خارجی را دارند از جزئیات آن اطلاع داشته باشند و در جلسه مقدماتی شرکت کنند. بحث اصلی و اساسی این مقاله مشاوره آزمون زبان خارجی است که می تواند راهنمایی خوبی برای داوطلبان باشد.


نمره آزمون زبان خارجی 1402

آزمون زبان خارجی یکی از گروهی از آزمون های دولتی است که علاقه مندان در صورت داشتن شرایط لازم می توانند در آن شرکت کنند. آزمون زبان به داوطلبان تمامی گروه های آموزشی امکان شرکت داده است و تقریباً تمامی داوطلبان می توانند در این آزمون شرکت کنند. یکی از بارزترین ویژگی های آزمون زبان خارجی وضعیتی است که واجدین شرایط این آزمون می توانند انجام دهند. برخی از مهمترین شرایط عمومی برای شرکت در آزمون زبان خارجی در زیر شرح داده شده است:

داوطلبان در صورت عدم تحصیل در سایر رشته های دوره روزانه می توانند در یکی از رشته های زبان خارجی در دوره روزانه ثبت نام کنند. در غیر این صورت ابتدا از دوره قبلی معاف و سپس در آزمون حضور پیدا کنند.

سلامت جسمانی داوطلبان باید با رشته کاربردی مرتبط باشد.

نامزدها باید دارای موازین و ارزش های اسلامی و معتقد به یکی از ادیان شناخته شده در قانون اساسی باشند.

موارد ذکر شده تنها نمونه ای از شرایط عمومی متقاضیان کنکور زبان خارجی می باشد. علاوه بر شرایط عمومی، توجه به شرایط خاص نیز ضروری است. شرط اختصاصی اصلی شرکت در کنکور سراسری زبان خارجی داشتن مدرک تحصیلی معتبر می باشد.

متقاضیان برای شرکت در آزمون زبان خارجی باید مدارک لازم را داشته باشند. این مدرک ممکن است شامل یکی از مدارک سه ساله دبیرستان نظام قدیم، مدرک پیش دانشگاهی یا مدرک مرتبط با گروه های حرفه ای و فنی باشد. دکترا در واقع جایگزینی برای مدرک دانشگاهی در نظر گرفته می شود.

همچنین توجه به زمان ثبت نام کنکور زبان های خارجی مهم و ضروری است. داوطلبان برای ثبت نام در آزمون سراسری اوایل بهمن ماه اقدامات لازم را انجام دهند. به عنوان گزینه دوم برای داوطلبان، می توان آزمون ورودی زبان های خارجی را سازماندهی کرد. به عبارت دیگر داوطلبان به غیر از حضور در آزمون های رشته اصلی مجاز به شرکت در آزمون زبان خارجی به صورت شناور هستند.

مدت زمان شرکت در آزمون زبان خارجی همانند دوره ثبت نام آزمون در سایر کشورها می باشد. معمولا این آزمون در سراسر کشور در ابتدای تیرماه برگزار می شود. داوطلبان آزمون زبان خارجی به ترتیب زیر ثبت نام می کنند.

ارائه اطلاعات مورد نیاز برای ثبت نام از جمله شناسنامه، شناسنامه اسکن شده و کارت ملی و ....

در هنگام ثبت نام سایت Sanjesh.org را بررسی کرده و کارت اعتباری خریداری کنید

فرم ثبت نام آزمون زبان خارجی را به صورت الکترونیکی تکمیل و تایید کنید

شماره پیگیری بگیرید

لازم به ذکر است کارت اعتباری برای پرداخت هزینه ثبت نام خریداری می شود. داوطلبان علاقه مند به انتخاب رشته پیام نور و کلیه دانشگاه ها می بایست علاوه بر دوره های روزانه نسبت به خرید کارت بهره این دانشگاه ها نیز اقدام نمایند.

برای کلیه اطلاعات و اطلاعات تکمیلی مربوط به کنکور کلیه دروس، جزوه ای جهت دانلود و مطالعه داوطلبان منتشر شده است. دفترچه راهنمای کنکور سراسری در زمان ثبت نام توسط مرکز سازمان سنجش در اختیار داوطلبان قرار می گیرد.

 

 

مراجعه به سایت:  https://pourdastmalchi.net/