سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مجله پربازدیدها

تصویر

 

مقدمه ای بر متخصصین قلب و عروق

پزشکی همواره یکی از مؤثرترین علوم در طول اعصار بوده و نقش پررنگ آن در زندگی بشر بدیهی بوده است. فردی که برای زنده ماندن تلاش می کند، گاهی با مشکلاتی مواجه می شود که زندگی او را تحت تاثیر قرار می دهد و گاهی با خطراتی. در چنین شرایطی علم پزشکی با قدمت چند هزار ساله به کمک شما خواهد آمد.

علم پزشکی همواره یکی از مفیدترین علوم بوده و نقش قهرمانانه آن در زندگی بشر بدیهی است. فردی که برای زنده ماندن تلاش می کند گاهی با مشکلات جانی و گاهی با خطر مواجه می شود. در چنین شرایطی علم پزشکی هزاران ساله به او کمک خواهد کرد.

همه نتایج جستجو و تاریخچه جستجو اکنون با یک تماس به راحتی در دسترس بیماران است. در این میان قلب یکی از مهمترین جنبه های علم پزشکی است. البته علم پزشکی در همه شرایط با سلامت انسان ارتباط دارد و همین موضوع بر اهمیت آن می افزاید.

با این حال، با دنیای مدرن امروزی و شهرهای پر از دود و دود، رژیم غذایی نامناسب و افزایش نرخ زاد و ولد، بیماری قلبی به یکی از دلایل اصلی مرگ تبدیل شده است. به همین دلیل است که ما قلب را مهمترین کار می دانیم. به همین منظور تصمیم داریم این مقاله را به معرفی یک متخصص قلب خوب و نحوه تعیین وقت ملاقات با متخصص قلب در ارومیه اختصاص دهیم. با ما بمان.

تصویر

متخصص قلب کیست؟

قبل از هر چیز بهتر است با متخصص قلب ملاقات کنید و وظایف او را به وضوح توضیح دهید. گسترش تخصص های مرتبط با قلب نیز می تواند باعث سردرگمی شود. بنابراین شناخت آنها به شما کمک خواهد کرد. متخصص قلب در واقع پزشکی است که پس از گذراندن یک دوره عمومی 7 ساله، در آزمون دستیاری شرکت کرده و وارد رشته تخصصی قلب و عروق می شود و به مدت 4 سال در این رشته تحصیل می کند. متخصصان قلب و عروق دانش لازم را برای تشخیص و درمان بیماری های قلبی و افزایش مهارت خود در دوره های آموزشی تخصصی کسب می کنند.

هنگامی که به متخصص قلب و عروق مراجعه می کنید، پس از تشخیص، درمان در مراحل مختلف آغاز می شود. ابتدا متخصص قلب با گرفتن سابقه خانوادگی، گوش دادن به صداهای قلب و آزمایش فشار خون، سعی می کند مشکل قلبی بیمار را تشخیص دهد. در صورتی که نتایج به دست آمده 100% قابل اعتماد نباشد، ممکن است آزمایشات تشخیصی بیشتری از بیمار انجام شود. به عنوان مثال، ECG یا ضبط نوار قلب یکی از مهمترین چیزهایی است که یک متخصص باید در مورد مشکلات قلبی بداند.

امواج طبیعی قلب الگوهای خاصی هستند که ریتم قلب را تغییر می دهند. بنابراین با بررسی امواج قلب می توان مشکلات قلبی را تشخیص داد. اکوکاردیوگرافی، نوعی آزمایش اولتراسوند است که از امواج صوتی استفاده می کند، همچنین می تواند در تشخیص برخی شرایط از جمله برون ده قلبی و تشخیص پریکاردیت مفید باشد.

تفاوت بین متخصص قلب و جراح قلب

یک نکته مهم که باید بدانید این است که متخصصان قلب با جراحان قلب تفاوت دارند. جراح قلب فردی است که دوره 7 ساله پزشکی عمومی را گذرانده و به مدت 5 سال در رشته جراحی قلب تحصیل کرده و دانش و مهارت لازم را کسب کرده باشد. جراحان قلب می آموزند که چگونه برای اصلاح مشکلات قلبی جراحی انجام دهند. در همین حال متخصصان قلب بر روی تشخیص و درمان بیماری های قلبی با استفاده از روش های غیر تهاجمی تمرکز دارند. همه متخصصان قلب می توانند با گذراندن یک دوره فوق تخصصی 2 تا 3 ساله در یکی از زمینه های زیر تخصص داشته باشند:

فوق تخصص قلب و عروق

متخصص قلب و عروق تهاجمی

متخصص اطفال

متخصص الکتروفیزیولوژی قلب

گاهی لازم است برای تکمیل روند درمان به یکی از متخصصین قلب مراجعه کنید.

ویژگی های یک متخصص قلب و عروق خوب

یک متخصص قلب خوب برای ارائه بهترین مراقبت به بیماران خود باید ویژگی هایی داشته باشد که او را از همسالانش متمایز کند. البته همه پزشکان برای بیماران خود سنگ تمام نمی گذارند. اما گاهی اوقات برخی از پزشکان می توانند بهتر از دیگران باشند. ما به برخی از ویژگی های یک متخصص قلب و عروق خوب اشاره کرده ایم:

یک متخصص قلب خوب ابتدا باید دانش کافی برای تشخیص و درمان بیماری را داشته باشد. بارها شنیده اید که ناآگاهی پزشک منجر به درمان نادرست و آسیب رساندن به بیمار شده یا ناآگاهی از بیماری مانع از درمان او شده است. بنابراین، توانایی تشخیص و درمان بیماری ها اولین وظیفه یک متخصص قلب خوب است. برای اطمینان از این موضوع، می توانید از بیماران قبلی پزشک بپرسید یا نظرات مشتریان را در اینترنت بخوانید.

یکی از نکات مهم برای بیماران قلبی اهمیت زمان است. به طور کلی، بیماران مبتلا به مشکلات مزمن قلبی نمی توانند برای مدت طولانی در صف بمانند. گاهی اوقات متخصص قلب و عروق به دلیل داشتن مهارت و دانش برتر ماه ها فرصتی برای ویزیت بیمار پیدا نمی کند. در این شرایط، چنین پزشکی برای یک بیمار حاد قلب، پزشک قلب خوبی محسوب نمی شود. در عوض باید به دنبال پزشکی باشد که بتواند او را معاینه کند و در کمترین زمان ممکن درمان را آغاز کند.

وقت شناسی و خوش اخلاقی از دیگر ویژگی های یک پزشک خوش قلب است. لغو نوبت و عدم حضور به موقع در عمل برای بیماران قلبی عروقی خوشایند نیست.

اگر پزشک متخصصی که به آن مراجعه می کنید ارتباطات گسترده ای با جراحان قلب و عروق و متخصصان بیماری های قلبی داشته باشد، در صورت لزوم می تواند به سرعت شما را به پزشک مورد نظرتان معرفی کند و مشکل شما را حل کند. به همین دلیل این مورد یکی از ویژگی های یک متخصص قلب خوب است.

تصویر

شناخت و انتخاب بهترین پزشکان ارومیه در دکتر. جب

یکی از ناخوشایندترین و دشوارترین مراحل در روند درمان، همیشه فرآیند نوبت دهی بوده است. قبلاً برای گرفتن وقت یک متخصص قلب خوب در یک بیمارستان معروف، باید صبح زود حاضر می شد و در یک صف طولانی ایستاده بود و این روند هر بار تکرار می شد. زمان. امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی و نقش پررنگ اینترنت در دنیای امروز، برنامه ریزی هم به صورت آنلاین و هم از طریق سایت و همچنین بسیاری از مشاغل دیگر انجام می شود.

اگر ساکن شهر ارومیه هستید و به دنبال پزشک قلب در ارومیه هستید، سایت دکتریاب می تواند به شما کمک کند. در واقع، Doctorab یک موتور جستجوی آنلاین است که به شما کمک می کند پزشک مورد نظر خود را پیدا کنید. در این سایت فیلترهایی وجود دارد که می توانید با استفاده از آنها پزشک مورد نظر خود را پیدا کنید. به عنوان مثال، اگر در ارومیه به دنبال متخصص قلب و عروق هستید، در قسمت «انتخاب تخصص» «متخصص قلب» و در قسمت «انتخاب شهر» «ارومیه» را انتخاب کنید. به این ترتیب لیستی از چندین متخصص قلب ارومیه در مقابل شما نمایش داده می شود که می توانید به صورت آنلاین انتخاب و نوبت خود را رزرو کنید.

دوستیابی آنلاین دکتراب دارای چندین مزیت است که آن را به یک سایت مفید تبدیل می کند. به عنوان مثال یکی از مهم ترین مزایای آن صرفه جویی در انرژی و زمان است. با این سیستم نیازی به مراجعه به مقاله و انتظار در نوبت نیست. از طرفی امکان رزرو نوبت در هر زمانی از شبانه روز وجود دارد. این در حالی است که قرار ملاقات حضوری فقط در ساعات خاصی امکان پذیر است. علاوه بر این موارد می توانید سوابق و مشخصات پزشک مورد نظر را در دکتر فین بررسی کنید. برای مثال هر متخصص قلب ارومیه ای صفحه ای دارد که مشخصات، آدرس، شماره تماس و نظرات مراجعین در آن ثبت می شود. به این ترتیب انتخاب یک متخصص قلب خوب برای شما راحت تر خواهد بود.

بیماری های شایع قلبی عروقی

در میان بیماری‌های قلبی، برخی از آن‌ها شایع‌تر از سایرین هستند و در بخش بزرگی از جمعیت ظاهر می‌شوند. شناخت این بیماری ها می تواند هشداری برای توجه و مراجعه به پزشک خوب قلب باشد. در زیر به برخی از این بیماری های رایج اشاره شده است:

حمله قلبی یا حمله قلبی

سکته مغزی یا حمله قلبی که بارها شنیده اید یکی از شایع ترین بیماری های قلبی است. این بیماری زمانی رخ می دهد که جریان خون بخشی از قلب آسیب ببیند. از شریان های اصلی قلب، شاخه ای به نام «رگ کرونری» جدا می شود که وظیفه خون رسانی به بافت قلب را بر عهده دارد. لخته شدن یا انسداد این عروق می تواند منجر به سکته شود.

آریتمی قلبی

آریتمی اختلالات ریتم قلب است که پمپاژ خون و در نتیجه عملکرد قلب را مختل می کند. برخی از آریتمی های قلبی می توانند کشنده باشند.

نارسایی قلبی

نارسایی قلبی در واقع شامل مشکلی است که در آن قدرت پمپاژ خون قلب کاهش می یابد، در این بیماران، بافت ها اکسیژن لازم را دریافت نمی کنند و مشکلات زیادی برای آنها به وجود می آید.

بیماری دریچه ای قلب

اگر دریچه های قلب به درستی باز و بسته نشوند، خون نمی تواند به درستی از حفره های قلب عبور کند یا به اتاق قبلی نشت کند. به این ترتیب هم مشکل در اهدای خون به وجود می آید و هم بیمار با مشکلات دیگری مواجه می شود.

تصویر

آخرین کلمه

هر یک از این بیماری های شایع قلبی نیاز به توجه جدی و ارجاع به یک پزشک خوب قلب دارد. اگر یکی از بستگان نزدیکتان مبتلا به این بیماری است، باید به طور مرتب به متخصص قلب و عروق نیز مراجعه کنید تا از ابتلای شما مطمئن شود. در این مقاله به معرفی وظایف متخصص قلب و همچنین بیماری های شایع قلبی پرداخته ایم. دکتر نیز ارائه شده است. وب سایت یاب برای نوبت دهی آنلاین با دکتر. کالب ارومیه و سایر پزشکان در سراسر ایران. با مراجعه به این وب سایت می توانید به راحتی با چند کلیک نوبت رزرو کنید.