سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مجله پربازدیدها


کتاب صوتی متن کتابی است که توسط یک یا چند راوی خوانده می شود و به فایل صوتی تبدیل می شود. کتاب های صوتی اغلب توسط افراد دارای اختلالات بینایی یا افراد مسن استفاده می شود. آسمونی در این قسمت اطلاعات کامل و کاملی از کتاب صوتی که گویا گویا نیز نامیده می شود را برای علاقه مندان خود قرار داده است.

تاریخچه کتاب های ناطق در جهان به سال 1931 برمی گردد، زمانی که کنگره آمریکا سیستم کتاب ناطق را پیشنهاد کرد. این پروژه که «کتابی برای نابینایان» نام دارد، در ابتدا برای کمک به نابینایان برای خواندن بود. Blindestiftelsen اولین کتاب ناطق را در سال 1932 تولید کرد و سال بعد اولین تولید انبوه کتاب ناطق آغاز شد.

در سال 1933، J. P. Harrington، یک انسان شناس، به سراسر آمریکای شمالی سفر کرد و با کمک گرامافون برقی ماشین، تاریخ قبایل بومی آمریکا را بر روی دیسک های آلومینیومی ثبت کرد. کتاب ناطق، سنت روایی را که هرینگتون سال‌ها قبل بررسی کرده بود، احیا کرد. پروژه کتاب برای بزرگسالان نابینا تا سال 1935 به طور جدی ادامه یافت، زمانی که کنگره قانونی را تصویب کرد که امکان ارسال رایگان کتاب های نابینا را به شهروندان نابینا می داد.

ابتدا چند کتاب درسی و کتاب درسی نوار کاست و سپس کتاب های ادبیات و داستان و حکایت ظاهر شد. در سال 1970، کتاب گویا راه اندازی سیستم امانت کتاب صوتی را آغاز کرد و خدمات فروش محصولات خود را به کتابخانه ها گسترش داد. به این ترتیب کتاب گویا بیشتر و بیشتر به دست مردم رسید و طرفداران بسیاری را به دست آورد. در اواسط دهه 1980، انتشار کتاب مصور فعالیتی چند میلیارد دلاری در سال بود.

با سی دی ها، مخاطبان صوتی شیراحمدی  بیشتری وجود دارند. با توسعه اینترنت، فناوری های ارتباطی، فرمت های صوتی جدید و پخش صوتی MP3، محبوبیت کتاب های صوتی به طور چشمگیری افزایش یافته است. این پیشرفت با در دسترس بودن خدمات دانلود کتاب گویا افزایش یافت.

رواج پخش‌کننده‌های موسیقی مانند آی‌پاد، کتاب‌های ناطق را در دسترس عموم قرار داد.

امروزه صنعت نشر کتاب، صنعت بزرگی در سراسر جهان با گردش مالی قابل توجه است که می تواند برای ترویج فرهنگ کتابخوانی مفید و بهره مند شود و دنیای نشر سنتی را با مزایا و نیازهای نشر نوین تلفیق کند. در کشور ما است. مزایای استفاده از کتاب های ناطق:

استفاده از کتاب ناطق مزایای زیادی دارد. در بحث زیر به برخی از این مزایا به اختصار اشاره می شود:

استفاده ناکارآمد از زمان و پتانسیل برای انجام کارها با هم:

گوش دادن به یک کتاب صوتی سرگرم کننده است، اما حتی بهتر از آن، می توان از آن برای تبدیل زمان تلف شده معمولی به زمان مطالعه استفاده کرد. افرادی که در طول روز زمان زیادی را صرف رفت و آمد به محل کار خود می کنند، عاشق کتاب های صوتی هستند. گوش دادن به کتاب صوتی باعث می‌شود که در فرآیند یادگیری استرس کمتری داشته باشند و زمان برایشان سریع‌تر می‌گذرد و مهم‌تر از همه، کتاب‌های مورد علاقه‌شان را نیز می‌خوانند. طبق تحقیقات اخیر، هر شهروند آمریکایی حدود یک ساعت و سیزده دقیقه را برای رفت و آمد به محل کار خود صرف می کند که معادل چهارصد و چهل ساعت یا یازده هفته کاری در سال است. اگر از این زمان برای گوش دادن به کتاب گویا استفاده شود، کتاب های زیادی در طول سال به راحتی خوانده می شوند. قطعا زمان از دست رفته مردم ما خیلی بیشتر از اینهاست.

اگر به خواندن علاقه دارید اما آنقدر مشغول هستید که نمی‌توانید چیز دیگری بخوانید، گوش دادن به کتاب راهی عالی برای پر کردن ساعات بی‌ثمری در روز است. زمان ورزشی کار شخصی نظافت و غیره در این زمان ها گنجانده شده است.

تحصیلات:

کتاب‌های ناطق نیز برای اهداف آموزشی مورد استفاده قرار می‌گیرند و ابزاری ارزشمند برای یادگیری به حساب می‌آیند. برخلاف کتاب‌های سنتی، با کتاب ناطق، می‌توانید در حین انجام کارهای دیگر یاد بگیرید. در حین یادگیری در حین گوش دادن به کتاب سخنگو، کارهایی امکان پذیر است که نیاز به تفکر و توجه زیادی ندارند.

سالمندان، بیمار و ناتوان:

کتاب گویا به این جمع می خورد. افرادی که به دلایلی از فعالیت های عادی محروم هستند، می توانند بیشتر اوقات خود را با گوش دادن به کتاب های ناطق لذت ببرند.

افراد دارای اختلال بینایی:

کتاب گویا برای نابینایان و نابینایان نعمت است. کتاب گویا به آنها اجازه می دهد از هر کتابی که دوست دارند لذت ببرند. کتاب های مصور می تواند به این افراد کمک کند تا دانش خود را افزایش دهند و زندگی شخصی و حرفه ای خود را غنی کنند.

کتاب های کودکان را در نظر بگیرید:

مهمترین مهارت کودک توانایی خواندن است.  سفارش گویندگی کتاب زهرا شیراحمدی  به راحتی به آنها انگیزه می دهد تا زبان بیاموزند و عشق به خواندن را در آنها تقویت کنند. کودکان در حین نگاه کردن به کتاب به داستان گوش می دهند و در نتیجه دایره لغات و مهارت های گفتاری خود را افزایش می دهند. اگر می خواهید عشق به مطالعه را در کودکان خود القا کنید، کتاب های صوتی برای شروع عالی هستند.

تعامل با چیزی که معانی متعددی دارد می تواند به شما در درک بهتر آن کمک کند که به خوبی تثبیت شده است. کتاب داستان می تواند به کودکان کمک کند تا کلمات را از طریق شنیدن و بینایی بیاموزند. از آنجایی که آنها می توانند کلمه را ببینند و بشنوند که چگونه به تنهایی یا در زمینه استفاده می شود، به آنها کمک می کند تا دو برابر سریعتر از روش های دیگر یاد بگیرند.