سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مجله پربازدیدها


آش تاباک یکی از غذاهای سنتی و قدیمی ایران است که با ترکیب چغندر، سبزی و رشته درست می شود و پس از تهیه این تنوع، عطری نوستالژیک و مطبوع اتاق را پر می کند.

چندین روش مختلف برای تهیه سوپ رشته وجود دارد که هر کدام متناسب با ذائقه مردم است. سوپ پاستا با پنیر، سوپ ترش با سرکه و یک سوپ ماکارونی ساده که با تزیین نعناع داغ بسیار سیر کننده است.

برای تهیه آش رشته باید در چند مرحله غذاهای مختلف را جداگانه بپزید یا سرخ کنید که طبق دستور دستور با هم ترکیب می شوند تا طعم قدیمی و نوستالژی آش رشته تغییر نکند.

اگر می خواهید آش رشته درست کنید با ما همراه باشید زیرا در این مطلب قصد داریم طرز تهیه آش رشته خوشمزه را با نکات مهم به شما آموزش دهیم.

مواد لازم برای تهیه یک آش رشته ساده

مواد لازم برای 4 نفر

1 فنجان نخود

نصف فنجان لوبیا سفید

لوبیا چیتی 1/2 پیمانه

یک فنجان عدس

8 حبه سیر

خاکستر سبزیجات 400 گرم

2 عدد پیاز بزرگ

مراکش را دوست دارید 2 قاشق غذاخوری

رشته فرنگی نیمه بسته بندی شده

کشک (اختیاری) به میزان لازم

نمک کافی است

نصف قاشق چایخوری فلفل سیاه

نصف قاشق چایخوری زردچوبه

روغن کافی

طرز تهیه سوپ رشته فرنگی سریع و آسان

خیساندن حبوبات: برای اینکه نودل بهتر جا بیفتد و روند کار را تسریع کند و با استفاده از حبوبات پف نکند، هر لوبیا را جداگانه در ظرفی بریزید و بگذارید حدود 6 ساعت خیس بخورد.

دستور آشپزی

1- طرز تهیه آش رشته را با انتخاب 2 قابلمه شروع می کنیم، حبوبات و حبوبات را در قابلمه ای جداگانه قرار می دهیم و به اندازه ای آب اضافه می کنیم تا روی آن را بپوشاند و روی آتش می گذاریم.

2- ابتدا حرارت را زیاد کنید و وقتی آب به جوش آمد حرارت را کم کنید تا نخود و حبوبات مراحل پخت را طی کنند اما یادتان باشد که نرم و لطیف نباشند.

3- برای تهیه آش رشته، بهتر است نخود و لوبیا را چک کنید و در صورت پخته شدن، قابلمه را از روی حرارت بردارید. حالا سبزی ها را تمیز کنید و بعد از شستن سبزیجات شروع به خوردن کنید.

4- روش پخت را با شستن پیاز ادامه دهید و کاملا بخورید. حالا یک تابه مناسب را روی حرارت ملایم قرار دهید و پیاز را در روغن سرخ کنید و وقتی طلایی شد آن را از تابه خارج کنید.

5- برای ادامه کار باید سیر را له کرده و پیازها را سرخ کرد سپس سیر را ابتدا سرخ کرد ولی بعد از سرخ شدن فقط کمی روغن استفاده کرد و در ظرف مناسب قرار داد.

6- حالا نوبت درست کردن پودینگ داغ است. برای این کار پس از سرخ شدن سیر، نعنا خشک را در تابه بریزید و روی شعله ملایم تفت دهید و اگر رنگ نعنا تغییر کرد، ظرف را از روی شعله بردارید و به هم زدن ادامه دهید.

نکته: نعنا داغ را مرتب هم بزنید تا نسوزد.

7- مراحل پخت آش رشته را با انتخاب یک قابلمه بزرگ ادامه دهید و روی آتش بگذارید و در قابلمه 1.3 آب بریزید و درب قابلمه را ببندید تا آب به جوش بیاید و مواد را اضافه کنید.

نکته: یک قابلمه کوچک رشته برنج را به خمیر تبدیل می کند.

8- بعد از به جوش آمدن آب، عدس خیس خورده را با نخود و لوبیا پخته داخل قابلمه بریزید و صبر کنید تا آب دوباره بجوشد و سپس سبزی را داخل قابلمه بریزید.

9. برای حفظ رنگ سبزی، نصف قاشق چایخوری نمک به قابلمه اضافه کنید و کمی هم بزنید تا با مواد مخلوط شود. حالا نصف سیر و پیاز داغ را به همراه فلفل و زردچوبه به سوپ اضافه کنید و بگذارید 45 دقیقه بجوشد.

10- در مدتی که به پخت نودل ادامه می دهید رشته ها را از وسط نصف کرده و بعد از چند دقیقه به قابلمه اضافه کنید و رشته را بچشید و در صورت لزوم نمک اضافه کنید. حالا صبر کنید تا غذا مرتب شود.

11- آش رشته را خوب هم بزنید و هر وقت احساس کردید آبکی است و هنوز پخته نشده است، آبجوش را به آش اضافه کنید تا طعم آش را خراب نکند.

12-سوپ را با قاشق امتحان کنید، اگر چسبناک بود در ظرف مناسبی بریزید و بنوشید.

در اینجا طرز تهیه آش رشته سنتی و خوشمزه را آموزش می دهیم که امیدواریم از آن لذت ببرید.

نکات مهم برای پخت نودل در خانه

استفاده از قابلمه بزرگ بسیار مهم است، زیرا در غیر این صورت رشته ها می شکند.

برای زیباتر شدن آش رشته، سبزی ها را درشت خرد کرده و ساقه ها را کنار بگذارید.

حتما از رشته فرنگی با کیفیت بالا استفاده کنید.

بعد از اضافه کردن رشته و کشک، نمک رشته را چک کنید تا آش خیلی شور نباشد.

در آخر کره را اضافه می کنیم تا پخت در حرارت بپزد.

بعد از ریختن نعنا داغ داخل روغن. حرارت را خاموش کنید تا نعنا نسوزد.

در آخر باید بگویم آش ناشه یکی از معروف ترین و معروف ترین غذاهای ایرانی است که به دلیل مصرف انواع سبزیجات مقوی و سالم است که احتمالاً دلیل سرو آن نیز همین است. در خاص ترین روزهای سال مخصوصا در پاییز و زمستان رشته می پزند. همانطور که در این مطلب مشاهده کردید طرز تهیه سوپ رشته را با نکات کلیدی که می توانید با رعایت دستورات و موارد ضروری یک سوپ خوشمزه درست کنید را برایتان شرح داده ایم. از اینکه ما را دنبال کردید متشکرم

 

ادامه نوشته: https://bepazeem.com/recipes/طرز-تهیه-آش-رشته-ایرانی/