سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مجله پربازدیدها


فر توکار وسیله ای برای پخت و پز است که مستقیماً روی دیوار آشپزخانه نصب می شود. این اجاق ها دستگاه های بدون فر هستند که در زمان مشخصی در دمای دلخواه شما 50-300 درجه سانتی گراد شروع به پخت می کنند. فرهای توکار با فرهای سنتی که بسیار بزرگ هستند و فضا را اشغال می کنند متفاوت است. فر توکار فر ندارد، اما این ظرف معمولاً مستقیماً روی کابینت یا دیوار آشپزخانه قرار می گیرد. این دستگاه اجاق گاز دیواری نام دارد. قرار دادن فر توکار روی دیوار یا داخل کابینت به شما این امکان را می دهد که فضای بزرگی در آشپزخانه در اختیار داشته باشید. قبلاً تمام کوره ها به دو قسمت کوره و کوره تقسیم می شدند. با پیشرفت تکنولوژی، این نوع فرها به تدریج جای خود را به اجاق های توکار داده اند که به دلیل طراحی آن ها در برنامه های آشپزی بسیار محبوب شده اند. فر توکار را می توان ترکیبی از تکنولوژی و پخت و پز در نظر گرفت. زیرا در این فرها با گزینه های جالبی مانند تایمر، گریل، شبنم و غیره طبخ می کنند.

نوع فر توکار

فرهای توکار با توجه به طراحی و عملکرد به انواع مختلفی تقسیم می شوند. از جمله این فرها می توان به فر توکار یک نفره، فر توکار دوبل، فر توکار پیرولیتیک، فر بخارپز، فر جداگانه گریل و فر فشرده اشاره کرد.

یک فر توکار

اگر به دنبال پاسخی برای این سوال هستیم که در فر چه بخریم؟ باید به شما بگویم که امروزه پرطرفدارترین نوع فر توکار، فر توکار است که می توان آن را در آشپزخانه یا دیواری نصب و یا قرار داد. با نصب این اجاق های تک توکار هم سطح چشم، می توانید نظاره گر پخت غذای خود باشید. این فر توکار تک می تواند نیاز خانواده های کوچک را برطرف کند. یک تنور به عرض 90 سانتی متر نیز ساخته شد که غذای کل خانواده را تامین می کند. بسته به سلیقه خود می توانید فر توکار را با صفحه نمایش لمسی یا دکمه ای انتخاب کنید.

مزایا و معایب یک فر توکار

تمام وسایلی که در آشپزخانه برای پخت و پز استفاده می شوند، مزایا و معایب متفاوتی دارند و فر توکار نیز تفاوتی ندارد.

از جمله مزایای فر توکار می توان به موارد زیر اشاره کرد: سرویس لوازم خانگی بوش

حداکثر دما

پاک کننده اتوماتیک.

کنترل دقیق دما

در ادامه مقاله به معایب فر توکار اشاره می کنیم:

مصرف انرژی بالا.

اندازه کوچک.

اتاق پخت و پز.

دو غذا را همزمان نپزید.

فر توکار دو نفره

اگر به سوال فر توکار فکر می کنید چه باید بخرید؟ توجه داشته باشید که خرید فر دو نفره به این معنی نیست که فر دو ظرفیتی خواهید داشت. معمولاً یک کوره توکار دوتایی از یک محفظه اولیه و یک محفظه فرعی تشکیل شده است. برخی از اجاق های دوبل دارای چندین برنامه در هر دو بخش هستند، در حالی که برخی دیگر برنامه های جداگانه برای هر منطقه پخت و پز دارند. این فرهای توکار دوبل باید در فضاهای کابینت مشخص شده نصب شوند. این نوع اجاق ها برای خانواده هایی که برای یک وعده غذایی به غذای زیادی نیاز دارند یا برای کسانی که دوست دارند سرگرمی و آشپزی کنند بسیار مناسب است. اگر مقدار کمی غذا بپزید، می توانید با انتخاب فر توکار در مصرف انرژی صرفه جویی کنید.

مزایای فر توکار دوبل

گزینه های بیشتر آشپزی

امکان پخت دو ظرف به طور همزمان

آماده سازی دو ظرف را با استفاده از یک کنترل پنل کنترل کنید.

معایب اجاق دو نفره توکار

تنوع کم

فضای زیادی را اشغال می کند.

ساختن کوره پیرولیتیک

تمیز نکردن داخل فر یا تمیز نکردن کامل آن طعم ناخوشایندی به غذا می دهد. وقتی به این فکر می کنید که در فر توکار چه بخرید، می توانید با فر توکار از طعم عالی غذای خود لذت ببرید و نظافت خود فر را رها کنید. هنگامی که روش تمیز کردن پیرولیتیک انتخاب می شود، فر تا 500 درجه سانتیگراد گرم می شود و چربی و باقی مانده غذا به خاکستر تبدیل می شود. سپس این خاکستر را می توان با چندین حوله کاغذی تمیز کرد. اکثر این فرها دارای تنظیمات تمیز کردن کم، متوسط ??و زیاد هستند. بنابراین لازم نیست نگران جمع شدن کثیفی و چربی در داخل فر باشید. این بدان معناست که برای تمیز کردن فر خود نیازی به استفاده از مواد شیمیایی یا پاک کننده های خشن ندارید.

مزایای کوره پیرولیتیک توکار

تبدیل روغن به خاکستر

درجه حرارت تا 500 درجه سانتیگراد افزایش می یابد.

تمیز کردن آسان و سریع.

صرفه جویی در زمان

معایب کوره پیرولیتیک توکار

فقط اجاق های برقی می توانند خود را تمیز کنند.

خیلی گرم

نیاز به تعویض قطعات در کوتاه مدت.

دیگ توکار

اجاق های بخار داخلی برای کسانی که می خواهند رطوبت و مواد مغذی غذای پخته شده را حفظ کنند، ایده آل است. اکثر اجاق های بخار داخلی با ویژگی "بخار ترکیبی" ساخته می شوند. این بدان معنی است که شما می توانید از پخت و پز بخار و پخت همرفت در یک دستگاه لذت ببرید. اگر غذاهای برنجی و سبزیجات زیادی می‌پزید، این فر عالی است. این فر برای پخت ماهی یا پودینگ نیز مناسب است.

هنگام جستجوی «کدام فر توکار برای خرید»، به یاد داشته باشید که بسیاری از اجاق‌های توکار فشرده عملکرد بخار ترکیبی دارند، بنابراین می‌توانید یکی از این‌ها را برای یک اجاق توکار بزرگتر خریداری کنید.

مزیت و خدمات فر توکار بوش با بخار

مزیت اجاق های بخار توکار این است که به راحتی تمیز می شوند و رطوبت اضافی به راحتی داخل آن حفظ نمی شود. بدون نگرانی از ترکیب بو و مزه می توانید انواع غذاها را طبخ کنید. پس این فر این است که "فر توکار چه بخریم؟" ممکن است پاسخ صحیحی برای سوال وجود داشته باشد.

معایب کوره های یکپارچه با بخار

از معایب کوره بخار توکار می توان به حجم زیاد آن اشاره کرد. این فرهای توکار به دلیل سایز بزرگی که دارند می توانند فضای بیشتری را نسبت به سایر فرهای توکار اشغال کنند.