سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مجله پربازدیدها


یکی از سرگرمی های بسیار لذت بخش و جذاب امروزه بازی ها و بازی های رایانه ای است. برای اجرای این بازی ها ابتدا به سخت افزار پردازنده مناسب و مانیتور گیمینگ نیاز دارید. این سوال پیش می آید: مانیتور بازی چیست و چه ویژگی هایی دارد؟ در این مطلب توسط سیراف کالا به بررسی مانیتورهای گیمینگ می پردازیم و ویژگی های آن ها را با هم می بینیم.

اگر از علاقه مندان به بازی یا علاقه مندان به بازی هستید، این مقاله را از دست ندهید، برای شما بسیار مفید خواهد بود. لطفا سیراف کالا را تا پایان این مطلب دنبال کنید.

مانیتور بازی چیست؟

مانیتور بازی یکی از مهم‌ترین اجزای سخت‌افزار کامپیوتر است که بدون آن سایر اجزا اهمیتی ندارند، زیرا برای انجام بازی، مشاهده یا ویرایش عکس‌ها و فیلم‌ها یا حتی خواندن متن در وب‌سایت‌های مورد علاقه‌تان ضروری است. مهم نیست چقدر خوب است کیفیت صفحه نمایش مانیتور بهتر و سبک تر است.

بازیکنان معمولاً توجه ویژه ای به مانورهای بازی دارند که بسیار مهم است. برای انتخاب یک مانیتور گیمینگ خوب ابتدا باید ویژگی های مانیتور گیمینگ را بشناسیم. در این مقاله برخی از این ویژگی های یک مانیتور گیمینگ خوب را به شما خواهیم گفت. ای بای

ویژگی های مانیتور گیمینگ

زمان برای پاسخ

زمان مورد نیاز برای تغییر تصویر فعلی به تصویر بعدی توسط مانیتور، زمان پاسخ نامیده می شود. هر چه زمان پاسخ کوتاه تر باشد، سرعت پردازش تصویر بیشتر می شود.

به عنوان مثال اگر در بازی بخواهید به طور ناگهانی زاویه دید خود را تغییر دهید و تغییر این تصویر به کندی انجام شود، در حین تغییر تصویر، سایه تصویر قبلی را در تصویر جدید مشاهده خواهید کرد که در همه. کارگر حرفه ای آن را تحمل نخواهد کرد زیرا در این شرایط تجربه بازی دشوار و شبیه به دو تصویری است که روی هم می افتند.

اندازه صفحه نمایش (اندازه مانیتور در هر بازی)

در انتخاب و خرید مانیتور گیمینگ اولین و مهم ترین نکته ای که باید به آن توجه کنید اندازه صفحه نمایش است که در تمامی مانیتورها بر حسب اینچ محاسبه می شود. معمولاً اندازه ایده آل برای بازیکنان بین 24 تا 34 اینچ است. البته باید به فاصله صندلی خود نیز توجه کنید.

اختلاف نظر

رزولوشن تاثیر مستقیمی بر کیفیت تصویر دارد، هر چه رزولوشن بالاتر باشد، کیفیت بافت تصویر بالاتر است. برای گیمرها علاوه بر یک مانیتور با وضوح بالا، به یک کارت گرافیک قدرتمند نیز نیاز دارید. اگر کارت گرافیک بی کیفیت و ناکافی باشد، حتی با یک مانیتور با وضوح بالا نیز تجربه خوبی از بازی نخواهید داشت. برای حرفه ای ها یک مانیتور گیمینگ با وضوح 1920 در 1080 پیکسل یا بالاتر توصیه می شود.

چشم انداز

مشخصه زاویه دید، زاویه دیدی را که مانیتور در آن رنگ واقعی را نمایش می دهد، نشان می دهد. با نگاهی فراتر از چشم انداز مانیتور، رنگ و کیفیت تصویر دارای نقص هستند که مستقیماً به فناوری استفاده شده در پنل مربوط می شود.

هیئت مدیره

انتخاب نوع پنل تا حدی سلیقه ای است و تا حدی بر کیفیت تصویر تأثیر می گذارد. به عنوان مثال، پنل‌های IPS برای گیمرها و به خصوص گرافیست‌هایی که با رنگ سروکار دارند بسیار مناسب هستند، زیرا رنگ‌های واقعی و زنده را نشان می‌دهند. البته پنل های دیگری مانند TN نیز برای بازی مناسب هستند، پس در انتخاب پنل زیاد وسواس نداشته باشید.

در مورد پنل‌ها، ما IPS را به نمایشگرهای TN برای کیفیت تصویر و زاویه دید بهتر ترجیح می‌دهیم، اگرچه پنل‌های VA بسیار نزدیک هستند. خرید مانیتور ایسوس

اگر به بازی های رقابتی مانند Counter Strike یا Call of Duty علاقه دارید، ممکن است بخواهید به دنبال نرخ تازه سازی بالاتر با صفحه نمایش 1440p باشید. یکی از معایب مانیتورهای IPS این است که اغلب پاسخگویی و نرخ تازه سازی کمتری دارند، بنابراین در اینجاست که یک پنل TN می تواند به شما کمک کند.

نرخ (نرخ تجدید)

تعداد دفعاتی که نمایشگر می تواند تصویر را در هر ثانیه به روز کند، نرخ تازه سازی نامیده می شود. هرچه نرخ رفرش مانیتور بیشتر باشد، حرکت بین فریم های تصویر روان تر می شود.

سرعت تغییر یا به روز رسانی فریم به این صورت است که تصویر روی صفحه هر ثانیه به روز می شود. در واقع نرخ حرکت این تصاویر برای نمایشگرهای قدیمی بر حسب واحد فریم در ثانیه (FPS) و برای مانیتورهای جدیدتر بر حسب واحد (Hz) اندازه گیری می شود. اگر کارت گرافیک شما می تواند 100 فریم در ثانیه ارائه دهد، اما مانیتور شما تنها 60 هرتز است، شما فقط 60 فریم از مانیتور خود خواهید دید.

فاصله مناسب برای مانیتور بازی

همانطور که می دانید، هر چه اندازه مانیتور بزرگتر باشد، فاصله آن بیشتر می شود. به عنوان مثال، اگر مانیتور شما 24 اینچ است، باید 24 تا 48 اینچ از آن فاصله داشته باشید. البته این مقدار دقیق نیست و اگر چشمان شما حساس است یا به دلایل دیگری می خواهید فاصله بیشتری با مانیتور داشته باشید، می توانید این مقدار را افزایش دهید.

می توان آن را روی پایه یا دیوار قرار داد

بخش مهمی از هر مانیتور بازی، قابلیت نصب آن بر روی پایه یا دیوار است. امکانات ارگونومیک هر مانیتور ارتباط نزدیکی با پایه آن دارد. پایه به شما این امکان را می دهد که به سمت بالا و پایین، جلو و عقب حرکت کنید و صفحه مانیتور را تا 90 درجه زاویه دهید، اما توجه داشته باشید که هر پایه این گزینه ها را ندارد.

هرچه قطعات پایدارتر باشند، مانیتور را می توان بهتر در محل کار نسبت به بدن و صورت قرار داد.