سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مجله پربازدیدها

Ain Dubai, observation wheel, 55/8, Blue Waters Island Street, Dubai - 2GIS ییلاق اولسبلنگاه جایی است که زندگی رویایی در کتابها و کارتونهای دوران کودکی به حقیقت میپیوندند. استان گیلان، شهرستان ماسال، روستای ییلاقی اولسبلنگاه. با توجه به آن رامسر در استان مازندران قرار دارد، اما جالب است بدانید که به دلیل نزدیک بودن به استان گیلان، دارای فرهنگ و آداب و رسومی شبیه به استان گیلان می باشد و شباهت کمتری به دیگر شهرهای استان مازندران دارد. شهر رامسر نیز همانند بسیاری دیگر از شهرهای ایران کاخ ها و موزه های متعددی را در خود جای داده و گردشگران زیادی از آن ها بازدید می کنند. ویدئوی این مستند را ببینید پارک ملی گلستان قدیمیترین پارک ملی ایران است.زیستگاه پسداندارانی بزرگ چون خرس قهوهای و پلنگ.این روزها پارک ملی هم اوضاعی بهتر از جنگلهای هیرکانی ندارد. بافت روستایی و کلبه های چوبی این روستا، جلوه ی بسیار زیبایی به آن بخشیده است و در برخی روزهای سال، هوای مه آلود آن، زیبایی اش را چندین برابر می نماید. بسیاری از افراد هستند که برای صرف وعده غذایی خود و یا تفریح خود کافه رستورانی انتخاب می کنند تا بتوانند ساعاتی را در کنار دوستان خود در کافه سپری کنند. مناظر جنگل، دریا و عبور و مرور افراد زیر پای شما کاملا محسوس هستند. منطقه نقش پای رستم، شگفتی هر بیننده ای را برمی انگیزاند. متاسفانه گاهی خانواده های ایران گزینه های تکراری و محدودی را برای مسافرت خود برمی گزینند و شاید به دلیل آشنا نبودن با مکان های دیدنی، حظ تجربه بسیاری از جاذبه های سیاحتی کشورمان را از دست می دهند و برای کشف مکان های جدید، خطر نمی کنند؛ از این رو سفر به 9 منطقه سیاحتی کشورمان را به شما پیشنهاد می کنیم که کمتر دیده و شناخته شده اند.

اما چرا رییس پارک ملی گلستان با ابلاغ رییس سازمان حفاظت محیط زیست انتخاب شد و چرا طرح استقلال پارک ملی گلستان شکل گرفت را باید در مصاحبه اخیر دکتر نمکی، مشاور عالی رییس سازمان محیط زیست با خبرگزاری ایرنا مشاهده کرد که وی عنوان داشت 18 هزار قوچ و میش اوریال پارک ملی گلستان در قبل از انقلاب به کمتر از 3 هزار راس رسیده است که این نشان از عدم صدور پروانه شکار و ضعف مدیریت در اداره پارک ملی گلستان است حال آنکه این گفتهها از نظر فنی توسط کارشناسان صاحب امر رد شده و علت این کاهش جمعیت را خلع سلاح محیط بانان این پارک ملی در سالهای 57 تا 61، واگذاری سلاحهای شکاری مجاز و به تبع آن وجود سلاحهای غیرمجاز در روستاهای حاشیه پارک ملی، تعطیلی تعدادی از پاسگاههای محیط بانی پارک ملی به دلیل کمبود نیروی اجرایی و کاهش بودجه برشمرد. زیرا محققان کمتر به این دژ که مدتهای زیادی پایگاه اسماعیلیان نزاری بوده است توجه داشتند. بشکافته سنگ، عروس تله، علی عمو تله و یخچال طبیعی از دیدنیهای ملومه هستند، اما عجیبترین و جذابترین جاذبه این روستا همان بشکافته سنگ است. به عنوان مثال می توان گفت اگر بخواهید از تهران با استفاده از روش اتوبوس به این شهر زیبا سفر کنید، می توانید بلیط اتوبوس تهران - رامسر را تهیه کرده و به ترمینال غرب تهران یا همان ترمینال آرژانتین مراجعه کرده و سوار اتوبوس مشخص شده شوید. در تمام طول سال هزاران گردشگر داخلی و خارجی رامسر را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب کرده و به سمت آن راهی می شوند. اگر قصد بازدید از این کاخ زیبا و با شکوه را دارید، می توانید بعد از رسیدن به رامسر، بخش جنوب شرقی آن را پیش گرفته و به سمت خیابان شهید مطهری حرکت کنید. اگر به دنبال رستورانی متفاوت در رامسر هستید، رستوران سنتی آبشار می تواند انتخابی مناسب برای شما به شمار رود.

با توجه به فاصله نسبتا کم این جاذبهها با شهر اصفهان، بهراحتی میتوانید در قالب سفری یکروزه یا چند ساعته، از مکانهای متفاوت و جدید بازدید کنید. جالب است بدانید هر کدام از روستاهای این شهر دارای آب و هوایی متفاوت می باشد. این جنگل دارای ارتفاع 800 متری از سطح دریا بوده و به همین جهت دارای طبیعت و چشم اندازی بسیار زیبا و منحصر به فرد می باشد. تابستان خنک و میوههای درختان جنگلی و آسمان صاف پوشیده از ستارههای پرنور یکی دیگر از زیباییهای این دشت به شمار میرود. جنگل شصت کلا دارایی درختان قامت بلند و در کنار این درخت ها می توان قارچ های رنگارنگ مشاهده کرد. درخت های تنها در بین دشت سرسبز و چشمه های کوچک و بزرگ در مسیر روستای فیلبند مازندران از زیباترین مناظری است که با آن روبرو می شوید. نکته جالبی که در رابطه با نام رامسر وجود دارد، این است که رامسر نه تنها نام یکی از شهرهای شمالی استان مازندران در ایران است، بلکه نام یکی از بزرگترین و معروف ترین قراردادهای حفاظت از محیط زیست در جهان می باشد و این قرار داد با نام کنوانسیون رامسر شناخته می شود. آب و هوای این شهر به گونه ای است که حتی در برخی از روزهای تابستان نیز امکان بارش باران وجود دارد و از همین رو به عنوان دومین شهر پر باران ایران شناخته می شود. به گفته ی اهالی بومی به هنگام افزایش آب ، دو آبشار به هم پیوند می خورند . طبق گفته هایی که از اهالی قدیمی گالشکلام نقل شده است، گفته اند که اهالی گالشکلام از مردمان منطقه دیلم بوده اند که در سالیانی پیش به منطقه گالشکلام مهاجرت نموده اند و در همین منطقه سکنی گزیده اند.

در ادامه مسیر، بعد از آن که مرزن آباد را پشت سر گذاشتید، برای ادامه دو مسیر پیش رویتان وجود دارد که می توانید یکی از آن ها را انتخاب نمایید. برای رسیدن به رامسر می توانید وارد آزادراه تهران - شمال شده و پس از عبور از جاده چالوس به سمت بلوار شهید عباس منفرد حرکت کرده و سپس با استفاده از جاده ساحلی سیاهکلرود - مازندران به سمت رامسر پیش بروید. شما با خواندن مقاله زیباترین جاده های شمال می توانید سفری رویایی داشته باشید. دومین راه ورود به سایت معتبر اجاره ویلا درشمال گلستانی ها می باشد که کاملا در داخل سایت تمام ویلا و کلبه های این منطقه را معرفی کرده است و می توانید با خیال راحت رزور کنین. در ادامه با تمام مسیرهای دسترسی رامسر آشنا می شویم. سپس وارد جاده ساحلی شوید تا به این رستوران دسترسی پیدا کنید. پس میتوانید چند روزی را در این منطقه اقامت کنید و از مناظر و هوای عالی آن بهرهمند شوید. در بسیاری از مواقع گردشگرانی که قصد سفر به یکی از شهرهای شمالی را دارند، رامسر را به عنوان مقصد گردشگری و اقامتی خود انتخاب می کنند تا بتوانند برای چند روزی از شلوغی ها، آلودگی ها و دغدغه های کاری و زندگی رهایی یابند و در آرامش سپری کنند. در میان گردش و تفریح لذت بخش ترین کاری که می توانیم به سراغ آن برویم، خوردن غذایی خوش طعم و لذیذ است که می تواند لذت گشت و گذار را تکمیل کند. در کافه رستوران روماک انواع غذاهای ایرانی به همراه نوشیدنی های خوشمزه سرو می شوند و مانند دیگر کافه رستوران ها خبری از غذاهای فست فودی نیست. پل ورسک که راه ارتباطی راهآهن سراسری شمال جنوب میباشد با ابزار آلات بسیار ساده مانند دینامیت و دریل دستی ساخته شده است .

اکنون که قصد آشنایی با موزه های رامسر را داریم، خوب است نخستین مورد را با کاخ مرمر رامسر که مانند الماسی درخشان در میان طبیعت رامسر است آغاز می کنیم. در جاهای مختلف این جنگل می توانید کمپ کند و شب را به سر کنید و مکان های مختلفی برای کمپ دیده شده است سعی کنید به محیط داخلی جنگل آسیب وارد نگردد و از ریختن زباله و آتش روشن کردن خودداری کنید. اگر در ایام تعطیل و یا آخر هفته ها به سراغ این رستوران بروید، افراد زیادی را خواهید دید که برای صرف وعده غذایی خود رستوران برادران را انتخاب کرده اند و ممکن است مدت زمانی را در انتظار بایستید تا جای خالی پیدا شود. برای رسیدن به این شهر و گردش در میان جاذبه های دیدنی رامسر مسیرهای متفاوتی وجود دارند که می توانید هر کدام را که برایتان میسر و آسان است انتخاب کرده و خود را به آن برسانید. این بنا که بلندترین برج تمام آجری دنیا به شمار می آید بر فراز تپه ای خاکی که نزدیک به پانزده متر از زمین بلندتر است قرار دارد. کاخ مرمر بر فراز تپه ای سرسبز در این شهر زیبا قرار گرفته و چشم انداز بسیار زیبایی به مناطق اطراف دارد. مجموعه ی تفریحی گردشگری زیتون بر فراز تپه ای با ارتفاع نسبتا کوتاه که می توان بصورت پیاده روی چند دقیقه ای از این پارک استفاده کرد. اگر می خواهید به صورت اینترنتی بلیط های تان را رزرو کنید، بهتر است به سایت معتبر مستر بلیط مراجعه نمایید. شخصی به نام اسدالله عمادی معتقد است که نام این سرزمین برای اولین بار در کتیبه های آشوری به صورت تپوش آری آمده بود. رامسر تا سال 1311 هجری شمسی گسترش نیافته بود و شهری کوچک از توابع شهرستان تنکابن محسوب می شد و با وجود 44 روستا در آن، مساحتی حدود یک و نیم فرسنگ داشت.

بر اساس بررسی های کارشناسان، این قلعه یک بار در سال 918 تا 921 هجری قمری برای سلطان حسام الدین، فرمانروای گیلان غربی تجدید بنا شده است. این پل توسط مهندسین کشورهای آلمان و روسیه ساخته شده و در سال 1311 به بهرهبرداری رسید. در سال 1971 میلادی، کنوانسیون رامسر در این شهر به تصویب رسید و بر همین اساس نام شهر، رامسر تبدیل گردید و تا به امروز این شهر شمالی و زیبا را با نام رامسر می شناسیم. پس از آن که به این سه راهی رسید در سمت راست جاده به مسیر خود ادامه دهید تا به جاده جنت رودبار برسید. بدین ترتیب، با احتساب ارتفاع تپه، این برج حدود 70 متر از سطح زمین های اطراف مرتفع تر است که این موضوع به شکوه و جلال آن افزوده است. کیوی از جمله میوه هایی است که محصول ایران نبوده نهال آن در سال 1347 برای نخستین بار در ایران کاشته شد و در حال حاضر ایران به عنوان چهارمین کشور تولید کیوی و هشتمین کشور صادر کننده کیوی به دیگر کشورها می باشد. پارک ملی گلستان به تنهایی یک هشتم گونه های گیاهی و بیش از 50 درصد گونه های پستانداران ایران را در خود جای داده اجاره ون تا شمال است.

در رستوران آبشار نیز سوریس چای و قلیان نیز در اختیار مشتریان قرار داده می شود و شما نیز در صورت تمایل می توانید پس از صرف غذا سرویس چای و قلیان هم سفارش دهید. اگر شما نیز می خواهید به بازدید از قلعه رودخان بروید بد نیست از شرایط بازدید و قیمت بلیط این جاذبه اطلاع داشته باشید. این چشمهها در گذشته تا نزدیکی روستا به منظور استفاده شرب و کشاورزی مردم هدایت میشدند، اما امروزه به عنوان جاذبه گردشگری روستای جواهرده به شمار میروند. آب و هوای مطلوب و خاک حاصلخیز از جمله مهمترین عواملی هستند که سبب می شوند محصولات کشاورزی متنوع و با کیفیتی در آن منطقه رشد و تولید شوند. این شهرستان دارای دو شهر، 1 بخش به همراه 4 دهستان می باشد. جاذبه های دیدنی و طبیعتی متنوعی در این شهر زیبا وجود دارند که توانسته اند در کنار یکدیگر، شهری توریستی را پدید آورند و در تمام طول سال میزبان گردشگرانی از داخل و خارج کشور باشد. در اینجا غذاهای متفاوتی می خورید، پوشش سنتی متفاوتی را مشاهده می کنید و جاذبه های گردشگری متنوعی را می بینید. نام رامسر از تاریخ 8 خرداد ماه سال 1314 هجری شمسی بر اساس مصوبه ای به شماره 6502/318 برای این شهر انتخاب شد و از آن پس همگان این شهر را با نام رامسر می شناسند.

در زمان های گذشته این شهر جزء شهرستان تنکابن به شمار می رفت، اما بر اساس تقسیمات جدیدی که در سال 1364 هجری شمسی در این منطقه صورت پذیرفت، رامسر از شهرستان تنکابن جدا گردید. در منوی رستوران برادران انواع غذاهای ایرانی و محلی را خواهید دید که می توانید از میان آن ها غذای مورد علاقه خود را سفارش دهید و میل کنید. این سد بر روی رودخانه نسارود واقع شده و چشمانداز بسیار زیبایی از یک دریاچه فیروزهای رنگ در میان سرسبزی جنگلهای انبوه را به نمایش میگذارد. اگر در فصول خنک سال مثل بهار و پاییز قصد سفر به این منطقه را داشتید، حتما لباس گرم با خود به همراه داشته باشید. اگر به شهر رامسر سفر کردید و قصد گشت و گذار در میان جاذبه های دیدنی آن را داشتید، پیشنهاد می شود علاوه بر گردش در طبیعت آن، به سراغ موزه های آن نیز بروید. کیوی از مهمترین میوه هایی است که در این شهر به وفور پیدا می شود. البته این نظریه حدسی بیشتر نیست. بیشتر طبیعتگردها بعد از رسیدن به پارک جنگلی شیرآباد، چادر خود را برپا میکنند تا زندگی کمپینگ را در دل طبیعت سبز و در همسایگی آبشارهای خروشان تجربه کنند. مدتی بعد که حکومت قاجار روی کار آمد، سخت سر و تنکابن را از گیلان جدا کردند. در زمان قاجار رامسر فعلی، به عنوان روستایی کوچک در بخش غربی استان مازندران بود، اما با روی کار آمدن دولت پهلوی اول و سلطنت رضا شاه پهلوی، این شهر به تلاش و حمایت دولت وقت به یکی از زیباترین شهرهای ایران تبدلیل گردید و همان باعث شد از زمان های گذشته تا به امروز از جمله بهترین مقاصد گردشگری شمال شناخته شود. جالب است بدانید روستا جنت آباد رامسر که از زیباترین و خوش آب و هواترین روستاهای شهر رامسر به شمار می رود، به عنوان قطب تولید گل گاو زبان ایران بشناسیم.

در ادامه این مطلب همراه لوکس ویلا باشید تا با تمام آنچه درباره این شهر می خواهید بدانید آشنا شویم. در این دو فصل هوا در بهترین حالت خودش قرار دارد و زیاد سرد نیست. بااینوجود انتخاب این که در چه فصلی قصد دارید از این دریاچه دیدن کنید به عهده خودتان است. به طور متوسط سالانه حدود 30 تا 40 تن گل گاو زبان در این روستا تهیه می شود. جالب است بدانید شهر رامسر از آن دسته شهرهای شمالی است که مجهز به فرودگاه می باشد. این بنا، طویل ترین اثر معماری تاریخی ایران است که ساخت آن طی مدت 90 سال انجام شده است. دیوار دفاعی گرگان که طولانی ترین اثر معماری ایران باستان است در مدت90 سال ساخته شد.دیوار بزرگ گرگان بعد از دیوار چین به طول شش هزار کیلومتر و سمیز آلمان به طول 548 کیلومتر بزرگ ترین دیوار جهانِ. رامسر شهری زیبا و سرسبز در خطه شمال ایران است که در غرب استان مازندران قرار دارد. اتوبوس یکی دیگر از روش های دسترسی به این شهر سرسبز و زیبا از میان شهرهای استان مازندران می باشد. این جنگل سال های زیادی است که گردشگران و طرفداران خاص خود را دارد و همواره گردشگران بسیاری را از سراسر کشور به خود جذب کرده و منطقه ای توریستی به شمار می آید.