سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مجله پربازدیدها


وقتی در مورد سیستم های مدیریت محتوا صحبت می کنیم، وردپرس محبوب ترین سیستم است. وردپرس طرفداران زیادی دارد، اما البته مخالفان آن نیز. بسیاری از این منتقدان بر این باورند که وردپرس بهترین انتخاب برای طراحی سایت نیست. برای تصمیم گیری در مورد اینکه آیا وردپرس برای شما مناسب است، باید اطلاعات کاملی از ویژگی ها، مزایا و معایب آن داشته باشید. بنابراین در این مقاله نگاهی خواهیم داشت به اینکه مهمترین مزایای وردپرس چیست و چه نوع وب سایت هایی می توانید با استفاده از وردپرس ایجاد کنید.

مزایای وردپرس را بشناسید

وردپرس تا به حال رشد و توسعه زیادی داشته است و روز به روز به رشد خود ادامه می دهد. امروزه این سیستم به عنوان محبوب ترین و کاربردی ترین سیستم تحریریه در اینترنت شناخته می شود. تا به امروز تقریبا 80 میلیون وب سایت در سراسر جهان با این سیستم ایجاد و مدیریت شده است. بر این اساس وردپرس به تنهایی سهم زیادی از بازار توسعه وب دارد. در ادامه این مقاله می خواهیم دلیل اعتماد میلیون ها کاربر به وردپرس را برای راه اندازی وب سایت خود بررسی کنیم.

نصب آسان وردپرس

به نظر می رسد طراحی وب سایت با کدنویسی برای بسیاری از افراد کاری بسیار سخت و طاقت فرسا باشد. زیرا این کار به دانش فنی و تجربه و زمان زیادی نیاز دارد. همچنین اگر طراحی و راه اندازی وب سایت را به طراحان و توسعه دهندگان حرفه ای برون سپاری کنند، باز هم باید هزینه زیادی را صرف کنند. اما ایجاد وب سایت با وردپرس مانند سایر سیستم های مدیریت محتوا نیاز به دانش برنامه نویسی و آشنایی ندارد. زبانهای مختلف.

این جنبه یکی از بزرگترین و مهم ترین مزیت های وردپرس است. زیرا مراحل نصب و پیکربندی وردپرس تنها با چند کلیک و در کمتر از 5 دقیقه انجام می شود. بنابراین، مهم نیست که کسی چقدر دانش فنی می خواهد با وردپرس کار کند. بنابراین، هر کسی با هر سطح دانش می تواند به راحتی یک وب سایت کامل را با استفاده از وردپرس راه اندازی کند.

انعطاف پذیری در وردپرس

مزایای اصلی وردپرس ژاکت آکادمی  را بشناسید.

یکی دیگر از مزایای وردپرس انعطاف پذیری طراحی سایت است. هزاران تم، افزونه و ابزار مختلف برای وردپرس توسعه داده شده است. استفاده از پلاگین ها و پوسته های توسعه یافته برای وردپرس در بین کاربران بسیار محبوب است. زیرا با آنها کار با این سیستم بسیار خوشایند است. پلاگین ها و تم های وردپرس به راحتی با یک کلیک نصب می شوند.

بر این اساس می توان گفت وردپرس می تواند پاسخگوی تمامی سلایق و نیازهای مختلف کاربران باشد. کاربران می توانند با افزونه ها و ویژگی های خود بخش های مختلفی را به هر قسمت از سایت خود اضافه کنند. بنابراین آنها می توانند وب سایت خود را همانطور که می خواهند طراحی و ویرایش کنند. به همین دلیل وردپرس هیچ محدودیتی در طراحی و شخصی سازی سایت برای کاربران ایجاد نمی کند.

طراحی سایت فروشگاهی با وردپرس

وردپرس چیست؟

یکی از مهمترین مزیت های وردپرس امکان طراحی و پیاده سازی بزرگترین فروشگاه های اینترنتی در کمتر از چند دقیقه است. وردپرس همه چیزهایی را که یک وب مستر برای راه اندازی و مدیریت فروشگاه آنلاین با استفاده از افزونه Woocommerce نیاز دارد، فراهم می کند. این افزونه با چند کلیک ساده شروع می شود و یک سایت ساده را به یک مخزن کامل تبدیل می کند.

افزونه Woocommerce امکاناتی مانند دسته بندی محصولات، ارتباط با درگاه های بانکی ایرانی و خارجی، مدیریت کد تخفیف و بسیاری امکانات دیگر را در اختیار کاربران وردپرس قرار می دهد. به همین دلیل طراحی سایت فروشگاهی با وردپرس بسیار رایج است و اکثر شرکت ها از آن برای ورود به دنیای وب استفاده می کنند.

سئو وردپرس

سئو وردپرس

سئو یا بهینه سازی موتور جستجو یکی از دغدغه های اصلی صاحبان وب سایت است. زیرا سئو در سایت نیاز به زمان، هزینه و دانش فنی مرتبط با کار الگوریتم های موتورهای جستجو دارد. معمولا وب سایت های بدون سئو در اولین نتایج موتورهای جستجو ظاهر نمی شوند و از طریق آنها مقداری ترافیک دریافت می کنند. به همین دلیل مدیران وب سایت ها همیشه به دنبال راه هایی هستند که در کمترین زمان ممکن سایت خود را در صفحه اول نتایج موتورهای جستجو قرار دهند.

نگرانی کمتری در مورد کاربران برای مدیریت سایت های وردپرسی. زیرا وردپرس برای سئو بهینه سازی شده است و این ویژگی یکی از مزیت های اصلی وردپرس است. وردپرس افزونه های زیادی در این زمینه دارد که کاربران به راحتی می توانند از آنها برای بهینه سازی سایت خود از نظر سئوی داخلی و حتی خارجی استفاده کنند. اکثر این افزونه ها به زبان فارسی هستند و به صورت گام به گام به کاربران راهنمایی می کنند. همچنین سایت های وردپرسی می توانند از کنسول جستجوی گوگل، گوگل آنالیتیکس و غیره استفاده کنند. به راحتی می توان به ابزارهایی مانند

یک جامعه بزرگ و فعال

وردپرس چیست؟

قطعا یکی از عوامل مهم در انتخاب دستگاه، پشتیبانی و دسترسی به منابع مرتبط است. وردپرس یک پروژه جهانی منبع باز با بزرگترین جامعه کاربران و توسعه دهندگان است. از سوی دیگر، وردپرس در حال حاضر دارای انجمن ها، گروه ها، شبکه های اجتماعی و غیره بسیاری است. دارد که متعهد به توسعه و حمایت از آن هستند. این افراد همیشه در حال حل مشکلات یا پاسخگویی به سوالات دیگران هستند. بنابراین، یکی از مهمترین مزیت های وردپرس، جامعه بزرگ و فعالی است که هر آنچه که یک وبمستر برای سایت خود نیاز دارد را فراهم می کند.

به روز رسانی و امنیت وردپرس

مهمترین مزایای وردپرس

این روزها دو عامل اصلی در موفقیت یا عدم موفقیت نرم افزارها یعنی پشتیبانی و به روز رسانی نقش پر رنگی دارند. با توجه به محبوبیت و استفاده از وردپرس، تیم توسعه همیشه امنیت را در اولویت قرار داده است. البته در دنیای هک و نفوذ هرگز نمی توان از امنیت 100% صحبت کرد زیرا امنیت در دنیای اینترنت امری نسبی است. اما در حوزه امنیت، برخی از وب سایت ها و نرم افزارها از امنیت بسیار بالایی برخوردار هستند و به راحتی قابل دسترسی نیستند. وردپرس در این زمینه بسیار موفق بوده و با به روز رسانی های مداوم امنیت سیستم را حفظ کرده است.

به عنوان مثال، یک نقص امنیتی در یکی از نسخه های وردپرس، امنیت هزاران وب سایت را به خطر انداخت. اما خوشبختانه این مشکل به سرعت به کاربران گزارش شد و این باگ در یک رفع سریع برطرف شد. بنابراین در هنگام استفاده از وردپرس کاربران می توانند با خیالی آسوده سایت خود را مدیریت کنند و از امنیت سایت خود آسوده خاطر باشند. زیرا تیم توسعه وردپرس هر از چند گاهی در حال بررسی هستند و در صورت مشاهده هر گونه باگ و خطای امنیتی، آن را رفع و رفع می کنند.

مدیریت آسان

نحوه نصب وردپرس

همانطور که گفته شد وردپرس مانند سایر سیستم های مدیریت محتوا نیازی به دانش فنی برنامه نویسی یا آشنایی با الزامات خاص ندارد. این ویژگی وردپرس را به بهترین گزینه برای استارت آپ ها، کسب و کارهای جدید و مبتدیان تبدیل می کند. با توجه به ساده‌سازی سیستم مدیریت سایت، وردپرس می‌تواند اولین قدم هر کسی برای ورود به دنیای وب باشد.

زیرا وردپرس دارای بخش مدیریتی است که تمامی امکانات مورد نیاز برای مدیریت یک وب سایت حرفه ای را در اختیار کاربران قرار می دهد. بخش های مختلف وردپرس کاملا فارسی هستند و برای کاربران عارضه ایجاد نمی کنند. استفاده از این بخش ها مدیریت محتوا و سایر قسمت های سایت را برای کاربران لذت بخش تر می کند.

ساخت وب سایت های مختلف با وردپرس

البته در ذهن همه کسانی که می خواهند تصمیم بگیرند از وردپرس استفاده کنند یا نه، سوالات زیادی ایجاد می شود. البته یکی از سوالات رایج در بین کاربران این است که کدام سایت ها را می توان با وردپرس ایجاد کرد؟ برخی از سایت هایی که می توان با وردپرس طراحی کرد عبارتند از:

وبلاگ ها یا سایت های شخصی

سایت های خبری و اطلاع رسانی

صفحات ارائه عکس و نمونه کارها

سایت های استخدامی و اتوماسیون

فروشگاه آنلاین

سایت عمومی و دسته ها

وب سایت های آموزشی

و ده ها سایت دیگر

نتیجه

سیستم مدیریت محتوای وردپرس ژاکت بیش از 80 میلیون وب سایت را مدیریت می کند. به عبارت دیگر وردپرس به تنهایی سهم زیادی از بازار آنلاین دارد. همانطور که در این مقاله مشاهده کردید، موفقیت و محبوبیت وردپرس به دلیل امکانات و مزایایی است که در اختیار کاربران خود قرار می دهد. مزیت اصلی این سیستم سادگی مدیریت و سرعت اجرای سایت است. چه ویژگی وردپرس نظر شما را جلب کرد؟