سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مجله پربازدیدها

برای موفقیت در کنکور باید در هفته طیفی از دروس مختلف را مطالعه کنید و همواره در روزهای بعد زمانهایی را به مرور مطالب خوانده شده اختصاص دهید. روانشناسان و متخصصین آموزش ریاضی روش های مختلف تدریس برای مباحث گوناگون ریاضی را از یکدیگر متمایز ساخته و بر هر کدام نامی نهاده اند. روش این پژوهش، واکاوی در همبستگیهای میان ادراکات دانشآموزان از خویشتن و نیز ادراکات آنها از عملکرد و سبک تدریس دبیران است. این عوامل بهصورت غیرمستقیم با خودپندارة ریاضیاتی دانشآموزان ارتباط دارد؛ بهعنوان مثال، وقتی دانشآموز پاسخ یا راهحل مسئلهای را کشف کند یا وقتی به موجب سنجش و مستمر معلم بر بخش چشمگیری از محتوای درس مسلط شود، خودپندارة ریاضیاتی وی تقویت خواهد شد. این ارتباط ذهنی با مطالب، یادگیری آنها را برایتان سادهتر میکند. با بازنویسی مطالب، آموختهها را در ذهن خود ثبت میکنید و همچنین در هنگام مطالعه و مرور نکات، نظم مطالب به شما حس خوبی میدهد و میتوانید بدون آشفتگی ذهنی به یادگیری دروس بپردازید. در این روش مطالعه بدون ایجاد فشار مضاعف با اتمام هر بخش کتاب به عزت نفس کافی برای مطالعه بقیه مباحث میرسید و هرگز از یادگیری ناامید نمیشوید.

در طول کلاسهای کنکور حتما از گفتههای مدرس خود نوت بردارید و پس از اتمام هر کلاس تا حد امکان این نوشتهها را بازنویسی کنید تا نظم مناسبی در آنها ایجاد شود. در حالی که سوالات کنکور چند سالی است که از حالت خطی خارج شده است و طراحان سوال تا حد امکان برای طرح یک سوال، چند فصل را با هم ادغام میکنند تا مطمئن شوند که شما به درک کاملی از آن مبحث رسیدهاید. خوب است که سوالات دورههای پیش را مطالعه کنید تا سبک آنها را بدانید. این نوع مطالعه صحیح نیست و هرگز با این روش به بازدهی بالایی نمیرسید. با مطالعه یک یا دو روزه و بستن کتاب تا روز کنکور هرگز به نتیجه دلخواه خود نمیرسید. داوطلبان گروه آزمایشی ریاضی به طور کلی برای مطالعه دروس ریاضی باید به چه نکاتی توجه کنند؟ در برخی مواقع نیز شرکتهای خصوصی با هماهنگی یکدیگر آزمونی یکپارچه برگزار میکنند تا تعداد داوطلبان بیشتری را جذب کنند. اطلاعات درسی را در قالب آوازهای بامزه با یکدیگر بخوانید. داستان بسازید. کلمههای مهم درسی را در قالب داستانی معنادار بگنجانید و یک الی دوبار آن را برای خود یا دیگران تعریف کنید.

همین که مطالب را بک بار با صدای بلند تعریف کنید متوجه نقاط قوت و ضعف خود میشوید و برای یادگیری بهتر آن بخشها زمان بیشتری صرف میکنید. در این حالت لازم است هر روز برای درسهایی که در آنها ضعف بیشتری دارید وقت بگذارید تا کمکم این ضعفها برطرف شوند. در واقع در مدرسانه دانش آموز برای نمره درس نمی خواند، بلکه تلاش می کند تا مفاهیم ریاضی را به شکل تازه تری بیاموزد. در واقع این افراد با کنکور مانند امتحانهای ترمی مدرسه برخورد میکنند و درس را طوری میخوانند که گویی در چند روز آینده قرار است همان مبحث را امتحان بدهند. در واقع در این روش با هدف گذاری مشخص میکنید که میخواهید تا پایان روز چه مقدار از درس را یاد بگیرید. بهتر است هر درس را به روشی متفاوت یاد بگیرید تا ذهن شما پویا بماند و یادگیری بهتری داشته باشید. این دورهها معمولا هر سه ماه یکبار صورت میگیرد، در حالی که این دورهها در ایران دیربهدیر تشکیل میشود. مثلا در کتاب ریاضی ششم ابتدایی مقایسه کسرها با صورت مساوی میتواند به کمک دست سازه هایی که دانش آموزان در حین فرآیند تدریس تهیه میگردد به زیبایی آموزش داده شود.

برخی افراد مثلا برای کنکور تجربی ابتدا به مدت یک ماه فقط به مطالعه درس فیزیک مشغول میشود. سپس یک ماه کامل شیمی میخوانند و سراغ فیزیک نمیروند. موقع حل سوال تشریحی یا تست زدن ریاضی هم مثل شیمی و فیزیک هیچوقت نباید از ماشین حساب استفاده کرد چون ذهن رو تنبل میکنه. علاوهبر کمک به کودکان در یادگیری هر عدد، میتوان از تصاویر برای آموزش جمع و تفریق نیز به کودکان استفاده کرد. با توجه به آنچه که گفته شد باید توجه کرد که در هنگام به کار گیری این روش ، مخصوصاً در انتخاب داستان کاملاً هوشیار بود. فصل سوم - مشتق : این فصل حاصل اصلاح فصل قواعد مشتق گیری کتاب قبلی است و به یادآوری و تکمیل مفهوم مشتق می پردازد . برخی روش های مطالعه صحیح به تقویت حافظه شما کمک میکنند و میتوانید با کمک آنها بهمرور حجم بیشتری از درسها را یاد بگیرید و بهخاطر بسپارید. بنابراین اگر در حال حاضر که این مقاله را مطالعه می کنید هنوز تا ایام امتحانات وقت باقی است از همین امروز شروع کنید و درس بخوانید.

همچنین خوب است که درس شیمی را با دیدن فیلمهای آموزشی آن فرابگیرید تا کاملا در ذهنتان ماندگار شود. داستانها بهتر از کلمات در ذهن میمانند و به این طریق بهراحتی کلمههای مورد نیاز خود را در جلسه امتحان به یاد میآورید. کلمات دشوار درس را با کلمات مشابه آنها نام ببرید تا اسمشان را فراموش نکنید. هدف فرد نباید فقط برای کسب نمــــره یا ترس از تنبیه باشد بلکه باید، انگیزه مثبتــــی وجود داشته باشد تا اورا به سوی یادگیری تشویق کند و مطلب برایش جنبه اجباری و دستوری نداشته باشدو ثانیاً پس از فهم، زحمت حل تمرینات را متحمل شود. اگر در تمام روز فقط روی یک درس کار کنید اثربخشی و بهره وری مطالعه کاهش مییابد. برای اینکه به موفقیت بیشتری برسید این درسهای سادهتر را در اواخر برنامه مطالعاتی خود بگنجانید و در ابتدای جدول مدیریت زمان به مطالعه درسهای سختتر بپردازید. در این حالت به این نتیجه میرسید که از آن درس خاص خوشتان نمیآید یا اینکه برای یادگیری آن، قدرت کافی ندارید و باید از روشهای تقویتی مانند حضور در کلاسهای فوق برنامه برای رفع این مشکل استفاده کنید. از این جزوهها میتوانید به عنوان منابعی مناسب برای ساخت فلش کارت و دوره مطالب پیش از امتحان بهره ببرید.

به طور مثال برای یادگیری درس زبان انگلیسی میتوانید از فلش کارت استفاده کنید تا لغات زبان را یاد بگیرید و دائم مرور کنید. دروس کنکور را باید مدام مرور کنید تا در ذهنتان بنشینند. اگر جزوههایتان درهم و نامنظم هستند آنها را از ابتدا بنویسید و کامل کنید تا هم انگیزه بیشتری برای مطالعه داشته باشید و هم یک بار دیگر نکتهها را برای خود مرور کرده باشید. بنابراین در روش مطالعه صحیح یکی از راههای تقویت حافظه این است که فضاهای جدیدی را برای مطالعه خود امتحان کنید. خوبی درس ریاضی این است که بعد از مدتی ذهن را برای اندیشیدن باز می کند و دانش آموز به مرور قوی تر و سریعتر مسائل ریاضی را حل می کند البته به مرور و با تمرین بسیار. درس ریاضی از آن درس­هایی است که در هر مقطعی چالشبرانگیز است و این بهخاطر این است که مسائل مربوط به ریاضی از درجه سختی متفاوتی برخوردارند. به این ترتیب به بچهها اجازه میدهیم بفهمند که ما مطمئنیم آنها می توانند مسائل را حل کنند و منابع مورد نیازشان را فراهم بیاورند. به جزوه خود نمودارها و عکسهای مرتبط را اضافه کنید تا به شما در یادگیری بهتر کمک کنند.

در آزمونهای مرتبط با هر محل کار، معمولا سوالات عمومی و تخصصی مطرح میشوند تا افراد مناسبی را برای سازمان خود جذب کنند. کتابهایی آموزشی مرتبط با ریاضی بخوانید. روش درست خواندن ریاضی این است که هم درس را بخوانید و هم تمرین و مسئله حل کنید. رصد کردن رفتار بچه ها سر کلاس و درحین حل مسئله یکی از اهداف اصلی من می باشد. اگر یادداشتهای سر کلاس خود را کامل نکردهاید پس از کلاس به تکمیل آنها بپردازید. محققان اعتقاد داشتند شناسایی عواملی که قدرت اثرگذاری آنها بیشتر است، به مدارس و دبیران ریاضی در تمرکز بر اقداماتی کمک میکند که بر طیفهای گستردهتری از دانشآموزان اثر مثبت دارد. کنکور رقابتی سنگین در میان تعداد زیادی از دانشآموزان کل کشور است و اگر بخواهید در این آزمون به نتیجه درخشانی دست یابید ابتدا باید هدف گذاری کنید. برای عملکرد بهتر میتوانید از یکی از اعضای خانواده یا دوستان بخواهید که به آموزش شما گوش دهند.

در صورتی که همه آنها را حذف کنید عملکرد خوبی در یادگیری دروس خود نخواهید داشت و همچنین چون فعالیتی ندارید دچار مشکلات جسمی و یا حتی چاقی مفرط میشوید. استرس موجب میشود که داوطلبان نتوانند عملکرد خوبی در کنکور داشته باشند. فلشکارتها یک روش عملی محسوب میشود که میتواند مفاهیم ریاضی دوم را در اختیار فرزند شما قرار دهد. این نوع مطالعه نوعی تفریح نیز محسوب میشود و با روحیه و انرژی کافی مباحث را به خاطر میسپارید. در جمع موضوعات را سریعتر از مطالعه شخصی میآموزید. پس استفاده از این ترفند بهترین روش تدریس ریاضی ابتدایی خواهد بود. صدالبته که هر گونه افت تحصیلی را نمیتوان به روش تدریس ریاضی دبیرستان در مدارس نسبت داد. در هر فصلی با دقت کامل موضوعات را دستهبندی کردهایم؛ طوری که دانشجو هدف از خواندن هر مطلبی را قبل از مطالعه آن بداند. این به معنای آن است که نمیرسید از تمامیِ مباحث مطالعه شده در روز قبل تست حل کنید و در نتیجه آموزشِ شما تکمیل نخواهد شد، زیرا حل کردنِ حداقل یک یا دو تست از هر مطلب، امری ضروری است.

هدف نهایی آموزش ریاضی به دانش آموزان کمک به درک مطلب، کاربرد مهارت ها در عمل و یادآوری مفاهیم در آینده است. اگر در هر صفحه ای از کتاب ریاضی هفتم دبیرستان مشکل و یا ایراد درسی داشتید حتما برای ما در قسمت دیدگاه بنویسید تا ما در اسرع وقت بتوانیم به سوال شما پاسخ بدهیم و مشکلات درسی شما دانش آموزان پایه هفتمی های گرامی را حل نماییم. این درس باید حتماً مرور شود و تا داوطلب نگران فراموش کردن مباحث نباشد. بسیاری از فرمول ها برای این که از ذهن شما پاک نشوند نیاز به مرور روزانه دارند. معمولا بسیاری از فرمول ها مشتق شده از همین فرمول های خام هستند که با اضافه شدن پارامترهای دیگر به آن ساخته میشوند. دسته بندی کردن موجب ساده تر شدن فهم مفاهیم ریاضی می گردد. مطالعه دروس حفظی با این روش ساده و در عین حال اثربخش است تعداد مراحل زیاد آن نشانه مدت زمان بسیار زیادی نیست.

جامعة آماری پژوهش، دانشآموزان پایة سوم ابتدایی بودند که از این جامعه با توجه به نوع روش انتخابی (شبهآزمایشی)، سه کلاس پایة سوم ابتدایی شامل 20 دانشآموز برای هر کلاس، با استفاده از روش تصادفی ساده انتخاب شدند. برای طراحی پرسشنامه، ابتدا مجموعة گستردهای از آیتمها برای سنجش ادراکات دانشآموزان در زمینة یادگیری ریاضی، شرایط مدرسه و کلاس درس، رفتارها و سبک تدریس معلم شناسایی شد. اگر اشکالاتی دارید در این ایام چند جلسه کلاس تدریس خصوصی ریاضی داشته باشید و از اساتید خصوصی مجرب کمک بگیرید. اگر مباحث ریاضی پس از یادگرفتن و تمرین کردن تکرار نشوند، فرآموش خواهند شد. 6- حین مطالعه درس ریاضی و یا حین حل تمرین و مسئله مهمترین نکات را در جزوه ای بنویسید. در روزهای نزدیک کنکور تقریبا نیاز است که کل روز را به مطالعه بپردازید. اولین روزهای پاییزیتان به خیر و شادی انشاالله من و دختران گلم سالی را مملو از موفقیت همراه با آرامش را داشته باشیم. مطالعات نشان میدهند افرادی که روزهای متمادی به مطالعه میپردازند بار استرس و اضطراب زیادی را حمل میکنند. بدیهی است که در سال کنکور باید کتابهای کمک آموزشی و تستی را مطالعه کنید و میزان مهارت خود را بسنجید . نباید تمام زندگی خود را به درس خواندن معطوف کنید.

اگر دوست دارید این نوشتار را داشته باشید و مایل به دریافت اطلاعات بسیار بیشتر در مورد راه های یادگیری سریع ریاضی لطفا به بازدید از وب سایت ما.