سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مجله پربازدیدها


ورق ها مهفا از متداول ترین مقاطع فولادی در صنایع مختلف هستند. این محصولات بر اساس آلیاژ به کار رفته در ترکیباتشان کاربردهای متفاوتی دارند. ورق فولادی یکی از ورق های فولادی است که برای تولید آن از ترکیب فولاد و سایر عناصر استفاده می شود. در صنعت تولید مقاطع فولادی به این نوع ورق فولاد زنگ نزن می گویند. این ورق در برابر رطوبت بسیار مقاوم است و به همین دلیل گاهی در بازار به آن ورق استنلس استیل نیز می گویند. ورق های فولادی چه براق باشند و چه مات، به عنوان یکی از کاربردی ترین و پرکاربردترین ورق های فولادی شناخته می شوند. در این مقاله توضیح خواهیم داد که تفاوت صفحه استیل براق و مات چیست؟

ورق استیل نوعی ورق ضد زنگ است که دارای مقاومت و استحکام بالایی می باشد و به دلیل انعطاف پذیری بالا می توان از آن در مکان ها و صنایع مختلف استفاده کرد. نوع استفاده و دوام این نوع ورق به انتخاب شما بستگی دارد. در واقع شما به عنوان یک مشتری باید بر اساس قیمت ورق فولادی محصول مناسب برای پروژه خود را انتخاب کنید. ورق های فولادی به صورت مات و صیقلی تولید می شوند. نوع براق این محصول بیشتر برای دکوراسیون داخلی و طراحی داخلی آسانسور کاربرد دارد. اما از ورق فولادی مات بیشتر در قسمت های سازه ای استفاده می شود که تحت تاثیر خارجی قرار نمی گیرند و نوع ورق آن مهم نیست.

تفاوت بین استفاده از صفحه خالی و صفحه خالی چیست؟

همانطور که در بخش قبل ذکر شد؛ ورق های فولادی صیقلی بیشتر در ساخت و ساز برای دکوراسیون داخلی و دکوراسیون سازه استفاده می شود. ظاهر این بشقاب بسیار صاف و صیقلی است و به همین دلیل دکوراسیون داخلی بسیار زیبا به نظر می رسد. از طرفی سطح صفحه آهنی خاکستری مات است و ظاهر خوبی ندارد. بنابراین از این ورق برای قطعاتی که ظاهر قطعه مهم نیست استفاده می شود. از این نوع ورق فولادی بیشتر در تولید تجهیزات صنعتی، تجهیزات شیمیایی، تجهیزات آشپزخانه مانند یخچال، ماشین لباسشویی و ... استفاده می شود.

از نظر قیمت، این دو محصول با یکدیگر متفاوت هستند. قیمت ورق فولادی مات کمتر از فولاد پولیش شده است. زیرا برای تولید این برگه مراحل کمتری نیاز است و پرداخت کمتری لازم است. مقرون به صرفه بودن این پنل باعث شده است که در تولید قطعات مورد استفاده در لوله ها، پنل های خورشیدی و ... بسیار مورد استفاده قرار گیرد.

مزایای ورق فولادی جلا نسبت به ورق استیل مات چیست؟

به نوعی از ورق استیل مات ضد زنگ که سطح آن روشن، صاف و صیقلی است و از نظر ظاهری جذابیت بیشتری دارد و شکل پذیری بالایی دارد ورق فولادی براق نامیده می شود. این محصول به دلیل ظاهر زیبای خود عمدتاً در طراحی داخلی ساختمان ها کاربرد دارد و عمدتاً برای ایجاد فضایی براق، مجلل و مجلل استفاده می شود. ضمناً ورق استیل مات سطحی کدر و تیره دارد و ظاهر آن برای استفاده در هیچ فضایی مناسب نیست.

از طرف دیگر، یک ورق فولادی کامل، سطحی آینه مانند و صاف دارد و به همین دلیل برای انعکاس بیشتر نور، انتخاب بهتری نسبت به ورق فولادی مات محسوب می شود. ورق استیل مات سطحی تیره و کدر دارد و به همین دلیل نمی تواند نور را به طور کامل منعکس کند و روشنایی و میزان نور محیط را تغییر نمی دهد. علاوه بر این معمولا در فرآیند تولید ورق فولادی صیقلی مرحله ای به نام پولیش وجود دارد که سطح ورق را کاملا صاف و آینه ای می کند. این مرحله نه تنها سطح ورق را صیقل می دهد بلکه ورق را در برابر لکه و خراش مقاوم می کند. در عین حال این نوع ورق مات دارای سطح خاکستری و تیره بوده و به شدت لک و خراش خواهد داشت.

زیرا تولید کننده باید مراحل بیشتری را در محصول طی کند تا ظاهری صاف و براق بر روی ورق های فولادی صیقلی ایجاد کند. قیمت ورق استیل جلا نسبت به ورق استیل مات به دلیل هزینه تولید بیشتر است که سطحی کدر و تیره دارد و پرداخت کمتری روی آن انجام می شود. اگرچه هر دوی این محصولات در برابر رطوبت، زنگ زدگی و ضربه بسیار مقاوم هستند. اما ورق فولادی صیقلی به دلیل ظاهر جذابتر گزینه کاربردی تری برای طراحی فضاهای لوکس به حساب می آید. علاوه بر این، ورق فولادی براق مزایای بیشتری نسبت به ورق مات دارد. مقاومت بالا در برابر حرارت، ترک خوردگی و شکستگی و همچنین دوام بالا از اصلی ترین مزیت های منحصر به فرد این دو محصول ذکر شده است. این ویژگی ها و مزایا باعث شده است که از این نوع ورق آینه به عنوان آلیاژی پرطرفدار و پرطرفدار در صنعت ساختمان به ویژه در اجرای دکوراسیون داخلی یاد شود.

تفاوت بین ورق فولادی مات و صیقلی چیست؟

از مهم ترین تفاوت های ورق فولادی مات و براق می توان به موارد زیر اشاره کرد:

ورق فولادی صیقلی گرانتر است. اما فولاد ضد زنگ به دلیل پرداخت کمتر ارزانتر است و قیمت نهایی پایین تری دارد.

سطح ورق فولادی صیقلی صاف و آینه مانند است. اما نوع مات این محصول سطحی کدر و تیره دارد.

صفحه فولادی درخشان برای دکوراسیون اتاق های مجلل و مجلل استفاده می شود. اما ورق های استیل مات جذابیت و زیبایی خاصی ندارند و اغلب در جاهایی که دیده نمی شوند از آنها استفاده می شود.

سطح ورق فولادی براق پس از پرداخت کاملاً صاف و آینه مانند می شود و این مرحله خواصی مانند محافظت در برابر لکه و خط و خش را به محصول می دهد. علاوه بر این، ورق براق در برابر ضربه و خط و خش بسیار مقاوم است. اما ورق فولادی برس خورده ظاهری خاکستری و تیره دارد و به راحتی خراشیده و لک می شود.

همانطور که می بینید؛ تفاوت های زیادی بین این دو محصول وجود دارد و انتخاب یکی از این گزینه ها منجر به تکمیل پروژه شما بر اساس بودجه و استفاده مورد نظر شما می شود. شرکت تامین کننده با سابقه چندین ساله در صنعت، یکی از بزرگترین و کامل ترین تامین کنندگان محصولات مورد نیاز صنایع ساختمانی و مونتاژ در صنایع نفت، گاز طبیعی، پتروشیمی، فاضلاب پاک، معدن، ماشین سازی و راه سازی می باشد. صنایع . فولاد، غذا، دارو. نیروگاه ها و پروژه های نیروگاهی. برای استعلام قیمت آرماتور آجدار و سایر محصولات می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.